یک نماینده مجلس معتقد است با توجه به افزایش قاچاق سوخت احتمالا سهمیه بندی به میزان 60 تا 100 لیتر برای هر خودرو درنظر گرفته خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال دو نرخی شدن بنزین، گفت: دو نرخی شدن بنزین راه […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛
حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال دو نرخی شدن بنزین، گفت: دو نرخی شدن بنزین راه حل طولانی مدت خوبی نیست، اما در شرایط اضطراری و کوتاه مدت می تواند به عنوان یک راه حل از آن استفاده شود، به ویژه با افزایش قیمت دلار که تفاوت قیمت بنزین در مرزها با همسایه ها بسیار زیاد و حتی 10 برابر بیشتر شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تفاوت قیمت بنزین با کشورهای همسایه جذابیت قاچاق بنزین را بیش از گذشته کرده است، افزود: کنترل قاچاق سوخت در مرزهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی شدید نیست و این تفاوت قیمت قاچاق بنزین را افزایش داده به گونه ای که میلیون ها لیتر در روز در مرزها بنزین قاچاق می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهمیه بندی و دو نرخی کردن بنزین راه حل موقتی است، تصریح کرد: اگر قیمت بنزین افزایش یابد تا جلوی قاچاق گرفته شود برای جامعه قابل قبول نیست، لذا فعلا راه حل موقت بازگشت به سیستم کوپنی و کارتی است که امیدوارم در آینده نه چندان دور شرایط بهتر شود تا سهمیه بندی نیز برداشته شود.
وی ادامه داد: افرادی که بیش از حد معمول بنزین مصرف می کنند باید هزینه آن را پرداخت کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان سهمیه بندی بنزین قطعی نشده است، اظهار داشت: احتمالا عددی بین 60 تا 100 لیتر به عنوان سهمیه در نظر گرفته و مازاد بر آن با نرخ بیشتر محاسبه می شود که این نرخ دوم بیش از 1500 تومان است.
وی افزود: نرخ دوم بنزین رقمی است که باید به قیمت واقعی در فوب خلیج فارس نزدیک باشد تا قاچاق برای کشور جذاب نباشد.
دیدگاه خود را بنویسید