پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه تایکان (5)

نوآوری کاربردی پورشه در ساخت تایکان / خط تولید بدون کربن دی اکسید!

کمپانی پورشه در یک قدمی آغاز تولید سوپر اسپرت الکتریکی خود با نام تایکان قرار دارد. این خودرو که بیش از 600 اسب بخار قدرت دارد، به عنوان اولین محصول الکتریکی کمپانی پورشه شناخته می شود. اما چیزی که از همه جالبتر است، نوآوری پورشه در سیستم حمل و نقل خط تولید این خودرو است […]

ارشیا
دوشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

کمپانی پورشه در یک قدمی آغاز تولید سوپر اسپرت الکتریکی خود با نام تایکان قرار دارد. این خودرو که بیش از 600 اسب بخار قدرت دارد، به عنوان اولین محصول الکتریکی کمپانی پورشه شناخته می شود. اما چیزی که از همه جالبتر است، نوآوری پورشه در سیستم حمل و نقل خط تولید این خودرو است که میزان دی اکسید کربن در کارخانه را به پایین ترین حد خود می رساند.

پورشه تایکان (4)

کمپانی پورشه با سرمایه گذاری 6.94 میلیارد دلاری، با جذب 1200 کارمند جدید خط تولید اصلی جدیدی را راه اندازی کرده است. این خط تولید ((کارخانه داخل کارخانه)) نام دارد و به جز تایکان قطعات خودروهای دیگری همچون 911 جدید هم در آن تولید خواهد شد. کمپانی پورشه با راه اندازی سیستم حمل و نقل جدید خود دیگر نیازی به وسایل نقلیه همچون لیف تراک و کامیون ندارد و بدین ترتیب میزان دی اکسید کربن خود را در رده هوایی که ما تنفس می کنیم رسانده است ( carbon neutral).

پورشه تایکان (1)

کمپانی پورشه اولین کمپانی خودروسازی است که موفق به دست یابی این مهم می شود. علاوه بر نمونه تایکان که پیرامون آن بحث داغی در جریان است، کمپانی پورشه در رابطه با باتری های خود هم وعده های جذابی داده است. به گفته مسئولین کمپانی باتری های جدید آنها قدرت شارژی را دارد که تا حالا در هیچ باتری لیتیوم-یونی دیده نشده است. مسئولین کمپانی قول داده اند که باتری های تایکان می توانند تنها با 4 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای طی کردن مسافت 100 کیلومتر را فراهم کنند.

پورشه-تایکان-2-6.jpg

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

ایرلندی پر سرعت! / تیونینگ پورشه 911 کلاسیک توسط DP Motorsport

تولدی دوباره برای یک اسطوره / پورشه 935 افسانه ای باز می گردد

در اروپا در هر 10 دقیقه یک دستگاه نیسان Leaf به فروش می رسد!

مسافری از آینده / هایپر کار الکتریکی 1340 اسب بخاری هولدن

الهام گیری فورد از سوپر هیرو ها / کامیون کانسپت فورد با طراحی فرا زمینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی