پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گمرک-خودروهای وارداتی

از چه تاریخی ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک ممنوع شده است؟

باوجود ممنوعیت واردات خودرو بر اساس مصوبه هیئت دولت، همچنان در آمارهای گمرک تداوم ترخیص خودرو دیده می‌شود. این در حالی است که طبق مصوبه هیات وزیران، آخرین مهلت ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک تا پایان 24 شهریور 97 بوده و پس از این تاریخ حتی خودروهای دارای مجوز نیز از گمرک ترخیص نمی شوند. […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

باوجود ممنوعیت واردات خودرو بر اساس مصوبه هیئت دولت، همچنان در آمارهای گمرک تداوم ترخیص خودرو دیده می‌شود. این در حالی است که طبق مصوبه هیات وزیران، آخرین مهلت ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک تا پایان 24 شهریور 97 بوده و پس از این تاریخ حتی خودروهای دارای مجوز نیز از گمرک ترخیص نمی شوند. البته واردکنندگان خودرو در حال رایزنی برای ترخیص خودروهای وارداتی مجازی هستند که در گمرک زمین گیر شده اند. 

طبق مصوبه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ هیئت وزیران، خودروهایی که به گمرک، مناطق آزاد یا ویژه اقتصادی وارد شده و مجوزهای واردات همچون ثبت سفارش معتبر دارند و قبض انبار آنها تا نهم دی ماه ۱۳۹۶ و ارزش هر دستگاه کمتر از ۴۰ هزار دلار بوده، می‌توانستند با محاسبه پرداخت ۴۰ درصد سود بازرگانی و مازاد بر حقوق ورودی، در مدت سه ماه خودروها را ترخیص کنند.

این فرصت سه‌ ماهه تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ اعتبار داشت اما از آنجایی که برخی نتوانستند در زمان تعیین‌شده خودروها را ترخیص کنند، ۳۱ تیرماه امسال هیئت وزیران در مصوبه‌ای، این مهلت را سه ماه دیگر تمدید کرد که زمان آن تا ۲۴ شهریورماه امسال تمدید شد.

پس از توقف ثبت سفارش خودرو، مجوز جدیدی برای واردات صادر نشده و با توجه به اینکه بیست و چهارم شهریورماه آخرین مهلت ترخیص خودروهای دارای مجوز از گمرک بود، پس از این تاریخ در صورتی که افراد مجوز واردات نیز داشته باشند خودرویی از گمرک ترخیص نمی‌شود.

واردات خودرو در نیمه نخست 97 چگونه انجام شد؟

اعلام ساز و کار جدید واردات خودرو از سوی وزارت صنعت

رییس کل دادگستری استان تهران: پرونده های تخلف در واردات خودرو هنوز به دادگاه نرسیده است

واردات خودرو تنها تا پایان سال ممنوع است/ سهم ۷ درصدی خودروهای وارداتی از بازار

خودروهای وارداتی قانونی هرچه سریع تر ترخیص شوند

آغاز به کار کمیته تفحص از خودروسازان داخلی /احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

بلاتکلیفی خودروهای واردشده با ارز دولتی

آیا بازار خودروهای وارداتی آرام می گیرد؟ ترخیص خودروهای در گمرک مانده در انتظار موافقت رئیس جمهور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی