پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چالش‌‌های خودروسازی در دوران پسا تحریم

دستور العمل ها و بخشنامه های زائد بلای جان صنعت خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس خودتحریمی و وجود دستورالعمل های زائد را بزرگترین مشکل صنعت خودرو دانست وگفت: تحریم های آمریکا 10 درصد تاثیرگذار بود و  90 درصد اثرگذاری کاهش تولید خودرو ماندن قطعات در گمرک است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش […]

هادی سیانکی
پنجشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس خودتحریمی و وجود دستورالعمل های زائد را بزرگترین مشکل صنعت خودرو دانست وگفت: تحریم های آمریکا 10 درصد تاثیرگذار بود و  90 درصد اثرگذاری کاهش تولید خودرو ماندن قطعات در گمرک است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش 46 درصدی تولید خودرو در کشور در مقایسه با ماه گذشته، اظهار داشت: تحریم‌ها 10 درصد در شرایط اقتصادی اثرگذاری دارد اما خود تحریمی‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های زائد 90درصد اثر گذاری دارد وکاهش تولید خودرو به ماندن  قطعات در گمرک و عدم مدیریت بر می‌گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تامین قطعات از یک نفر منجر به انحصاری شدن بازار تامین قطعات منجر می‌شود و آن فرد تا زمانیکه قیمت‌ها افزایش پیدا نکند محصولات وارداتی خود را به بازار عرضه نمی‌کند.

قاضی پور با اشاره به اینکه چندین سال است که قطعه سازان از خودروسازان طلبکاران هستند اما قطعه‌سازان انگشت شماری وجود داردند که خودروسازان از آنها طلبکار هستند، ادامه داد: بر اساس حسابرسی سال 96 یکی از قطعه‌سازان 400 میلیارد به خودروسازان بدهکار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تمامی کاهش تولید خودرو به واسطه تحریم‌ها نیست و خود ما در بخش زیادی از آن مقصر هستیم، خاطرنشان کرد: ایران‌خودرو و سایپا بنگاه اقتصادی هستند نه بنگاه سیاسی، 40 هزار قطعه سنسور خودرو در گمرک متوقف شده بود و خودروهای تولیدی به دلیل کمبود این قطعه به مردم تحویل داده نمی‌شد.

سیر نزولی تولید خودرو در شهریور ماه 97

تولید خودرو و قطعه انحصاری نیست

تولید خودرو 38 درصد کاهش یافت

چرخه تولید خودرو به حالت طبیعی باز می گردد؟

خط و نشان استاندارد برای خودروسازان ؛ توقف تولید خودروهای نا ایمن از ابتدای دی ماه

جزئیات بسته حمایت از تولید خودرو

نگاهی به دلایل کاهش تولید خودرو در کشور/ وقتی قطعه به اندازه کافی نداریم!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی