پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو-صنعت خودروسازی

لزوم پرداخت معوقات قطعه سازان ازمحل پیش فروش خودرو / صنعت خودرو صاحب اتاق فکر می شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است خودروسازان باید بخشی از منابع حاصل از پیش فروش خودروها را به قطعه سازان بدهند تا آنها با رفع مشکلات خود و تامین قطعات موردنیاز چرخه تولید را بهبود بخشند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید مهدی مقدسی عضوکمیسیون صنایع مجلس در خصوص اثرگذاری پیش‌فروش خودروهای تولید […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است خودروسازان باید بخشی از منابع حاصل از پیش فروش خودروها را به قطعه سازان بدهند تا آنها با رفع مشکلات خود و تامین قطعات موردنیاز چرخه تولید را بهبود بخشند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سید مهدی مقدسی عضوکمیسیون صنایع مجلس در خصوص اثرگذاری پیش‌فروش خودروهای تولید داخل بر بازار ، اظهار داشت: با توجه به آشفتگی که طی سه ماهه گذشته در بازار خودرو به وجود آمده سلسله جلساتی را با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان تشکیل دادیم و در آنها یکی از راه‌کارهای کاهش تنش و التهاب در بازار را عرضه خودرو بیشتر تعیین شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه خودرو باید به گونه‌ای باشد که دست دلالان کوتاه و محصول عرضه شده به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، گفت: از سوی دیگر خودروسازان باید در مسیر افزایش عرضه و تولید تلاش کنند تا استراتژی کلی حفظ کیفیت و رعایت استاندارد فراموش نشود.

مقدسی با تاکید بر اینکه شفافیت در عرضه خودرو در قالب طرح‌های پیش‌فروش تکلیف متقاضیان را در آینده روش می‌کند، عنوان کرد: دو شرکت بزرگ خودروساز کشور عرضه محصولات خود را افزایش داده‌اند تا قیمت‌ها نسبتا کنترل شود و بازار آرامش بگیرد اقدامات مناسبی است.

مقدسی با اشاره به اینکه اکنون که به هر دلیل اقتصادی گرایش به خرید خودرو افزایش داشته نباید اجازه سوء استفاده داده شود و خودروسازان نباید خودرو بی‌کیفیت عرضه کنند، ادامه داد: خودروسازان باید به ارتقاء کیفیت و استانداردسازی محصولات توجه کنند، بارها تاکید کرده‌ایم که از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در این زمینه استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اثرات تهدیدی تحریم را باید خودروسازان به فرصت تبدیل کنند و مورد سوء استفاده قرار نگیرد، تصریح کرد: رعایت استاندارها، ارتقاء کیفیت و عدم سوء استفاده از شرایط به وجود آمده مورد انتظار مردم و مسئولان است. صنعت خودرو باید جهش داشته باشد تا در صورت کاهش تحریم‌ها و آزادسازی واردات خودرو مردم گرایشی به خرید خودروهای وارداتی نداشته باشند

وی با بیان اینکه تامین مالی خودروسازان دغدغه‌ای است که همیشه وجود داشته، در حال حاضر که مردم گرایش به خرید خودرو داخلی دارند این انتظار وجود دارد که سود مشارکت مناسبی برای خریداران در نظر بگیرند، تصریح کرد: انتظار داریم که خودروسازان پس از کسب منابع حاصل از طرح‌های پیش فروش خودرو مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کنند تا آنها نیز حرکت روبه جلویی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شده بود تا وزیر صنعت، معدن و تجارت اتاق فکر صنعت خودرو را با حضور خودروسازان، کارشناسان و مدیران وزارت صنعت، قطعه‌سازان، فروشندگان و سایر بخش‌های مرتبط تشکیل شود تا تصمیمات اتخاذ شده در آن معقول و منطقی باشد.

دستور العمل ها و بخشنامه های زائد بلای جان صنعت خودرو

تاثیر مثبت FATF بر صنعت خودرو / اختلاف قیمت کارخانه تا بازار کاهش می یابد

ادغام 2 خودروساز بزرگ کشور، دوای درد صنعت خودروسازی/ شورای رقابت باید ایجاد رقابت کند نه قیمت گذاری

مشکلات صنعت خودرو یک شبه حل شدنی نیست!

شورای رقابت به صنعت خودرو 20 هزار میلیارد تومان ضرر وارد کرد!

اهداف کیفی صنعت خودرو کشور ابلاغ شد

خصوصی سازی واقعی خودروسازان در دستور کار وزارت صنمت/ تعیین دستوری قیمت بلای صنعت خودرو است

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی