پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

بازار لوازم یدکی در چنگ دلالان / افزایش 300 درصدی قیمت قطعات خودرو در بازار

قیمت لوازم یدکی و برخی از قطعات خودرو تا 300 درصد افزایش یافته که با توجه مشکلات ارزی و تامین قطعات که خودروسازان هم با آن درگیر هستند در بازار برخی قطعات ولوازم نایاب شده که البته برخی معتقدند که این اتفاق از سوی دلالان برای بالا بردن قیمت ها صورت گرفته و در یک […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۷

قیمت لوازم یدکی و برخی از قطعات خودرو تا 300 درصد افزایش یافته که با توجه مشکلات ارزی و تامین قطعات که خودروسازان هم با آن درگیر هستند در بازار برخی قطعات ولوازم نایاب شده که البته برخی معتقدند که این اتفاق از سوی دلالان برای بالا بردن قیمت ها صورت گرفته و در یک خلا نظارتی قیمت ها هر روز بالاتر می رود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

نوسانات ارزی که در چند ماه اخیر در تاریخ بی سابقه هم بوده موجب شد بسیاری از بازارها مختل شوند و بالا و پائین آمدن نرخ ارز موجب شد تا بازارلوازک یدکی نیز در بلاتکلیفی قیمتی به سر ببردو در چنین شرایطی و در سایه عدم نظارت قیمت ها به طور ناگهانی و بی ضابطه افزاییش یافت.

یکی ازمشکلاتی که نوسانات ارزی برای بازار لوازم یدکی و البته قطعات خودرو بوجوداورد این بود که واردکنندگان ثبت سفارش را متوقف کردند و تولیدکنندگان داخلی نیز منتظر ثبات قیمت ها ماندند که همین امر موجب کاهش عرضه در بازار و به طبع آن افزایش قیمت شد و دلالان هم از این رصت استفاده کردند و از آشفتگی بازار به نفع خود سود بردند و به نحوی نبض قیمت گذاری بازار را در دست گرفتند تا جاییکه الان شاهد افزایش 100 تا 300 درصدی قیمت ها هستیم.

کمبود عرضه حتی باعث شد تا برخی از قطعات بی کیفیت به بازار وارد شود و مورد استفاده قرار گیرد و البته به دلیل کیفیت پائین نارضایتی مردم را درپی داشت در این خصوص علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اظها رداشت: تعمیرکاران ما قربانی تقلّب هستند و با توجه به اینکه قطعات ، بی کیفیت هستند کیفیت کار تعمیرکاران را زیر سئوال برده است.

وی افزود: قطعات پرمصرف مانند لنت ترمز، دیسک صفحه کلاج و فیلترها حدود 300 تا 400 درصد افزایش قیمت داشته است و وجود واسطه های متعدد از علل این افزایش است.

نیک آیین با بیان اینکه کمبود عرضه در بازار لوازم یدکی وجود دارد، گفت: کیفیت قطعات هم کاهش داشته است و برخی از کارخانه های قطعه ساز به علت نیامدن مواد اولیه، قطعات کنار رفته از خط تولید را وارد بازار کردند.

حسن ساده عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو هم با حضور در این برنامه با بیان اینکه افزایش قیمت در همه کالاها از جمله لوازم یدکی خودرو رُخ داده است، افزود: قیمت برخی از لوازم یدکی 2 تا 3 برابر افزایش داسته است که منطقی نیست. در چند ماه اخیر 40 درصد افزایش قیمت داشتیم که به علت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه های گمرکی و حمل و نقل بوده است. بخش زیادی از نیاز لوازم یدکی کشور از خارج تامین می شود، افزود: افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت این لوازم شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: تعدد مراکز تصمیم گیر و توجه نکردن به عواقب تصمیم از علل ایجاد مشکل در قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو است.

گزند افزایش بی رویه قیمت خودرو به بازارقطعات و لوازم یدکی رسید

بازار آشفته لوازم یدکی حاصل عملکرد ضعیف وزارت صنعت

دلیل اختلاف قیمت 75 درصدی کارخانه تا بازار خودروهای داخلی چیست؟

قیمت لوازم یدکی سر به فلک کشید! افزایش 300 درصدی برخی قطعات

تحمیل هزینه های جانی و مالی با استفاده از قطعات یدکی تقلبی

قطعات یدکی تقلبی، بلای جان مردم

ماجرای برچسب اصالت لوازم یدکی خودرو ایرانی و خارجی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی