پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن اسپیدتِیل (4)

معرفی جدید ترین شاهکار مک لارن / اسپیدتِیل، تلفیقی از قدرت و آیرودینامیک

چندی قبل بود که خبری مبنی بر معرفی جدیدترین سوپر اسپرت مک لارن در آینده ای نزدیک منتشر کردیم. حال این کمپانی از جدیدترین شاهکار خود پرده برداری کرده که تحسین همگان را برانگیخته است. هایپر ماشینی با نام اسپیدتِیل که به سقف سرعتی بیش از 402 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیش از […]

ارشیا
جمعه - ۴ آبان ۱۳۹۷

چندی قبل بود که خبری مبنی بر معرفی جدیدترین سوپر اسپرت مک لارن در آینده ای نزدیک منتشر کردیم. حال این کمپانی از جدیدترین شاهکار خود پرده برداری کرده که تحسین همگان را برانگیخته است. هایپر ماشینی با نام اسپیدتِیل که به سقف سرعتی بیش از 402 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیش از 1000 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

این خودرو به عنوان یادبودی از نمونه افسانه ای F1 ساخته شده است. اسپیدتِیل برای رقابت با بوگاتی شیرون وارد میدان شده. رقابتی که در آن شیرون به زور بازو و قدرت موتور خود می نازد درحالی که اسپیدتِیل از ویژگی های آیرودینامیکی به همراه قدرت بهره خواهد گرفت. مهندسین و طراحان مک لارن بدنه این خودرو را از جنس فیبر کربن با طراحی همانند اشک چشم ساخته اند.

مک لارن اسپیدتِیل (10)

طراحی شناور بدنه به مک لارن اسپیدتِیل اجازه می دهد تا به بهترین شکل ممکن باد را از خود عبور بدهد. به منظور فرستادن هرچه بهره ور تر هوا به زیر خودرو، رینگ های جلویی با پوششی مخصوص پوشانده شده اند تا باد مستقیما از طریق ونت های تعبیه شده بر روی گلگیر به زیر خودرو فرستاده شود. مک لارن اسپیدتیل از ویژگی های تکنولوژیکی بارزی بهره مند است.

مک لارن اسپیدتِیل (1)

به طور مثال دیگر خبری از آینه بغل های معمولی نیست. در این خودرو دید کناری و عقب بوسیله دوربین های تعبیه شده و 3 صفحه نمایش بزرگ در کابین ممکن خواهد بود. در قسمت عقبی بالچه هایی قرار گرفته اند که با توجه به شتاب گیری و ترمز گیری حرکت می کنند. در حالت Velocity، ارتفاع این خودرو به اندازه 1.5 سانتی متر پایین تر می آید تا خودرو چسبندگی بهتری داشته باشد.

مک لارن اسپیدتِیل (6)

مک لارن اسپیدتیل با استفاده از موتور بنزینی-هیبریدی خود، 1035 اسب بخار قدرت تولید می کند. شتاب 0 تا 299 کیلومتر بر ساعت در این خودرو به طور وحشتناکی تنها در 12.8 ثانیه رخ می دهد!. این عدد نسبت به مک لارن P1، 2.7 ثانیه بهبود یافته است. هنوز اطلاعاتی از موتور این خودرو در دست نیست اما پیش بینی می شود که موتور این خودرو بر پایه موتور 8 سیلندر 4 لیتری تویین توربو سنا ساخته شده باشد.

مک لارن اسپیدتِیل (11)

لاستیک های مخصوص پیرلی P-Zero هم وظیفه چسباندن این خودرو به آسفالت را بر عهده دارند. همانند مک لارن F1، در نمونه اسپیدتیل هم راننده در قسمت وسطی کابین قرار می گیرد و 2 سرنشین می توانند در قسمت های چپ و راست راننده بنشینند. در کابین خودرو از 3 نمایشگر بزرگ استفاده شده که تمامی اطلاعات موردنیاز راننده را در اختیار قرار می دهند.

مک لارن اسپیدتِیل (13)

هم چنین دکمه های شیشه برقی و روشن کردن خودرو و حالت دنده ها در بالای سر راننده قرار گرفته است. اسپیدتیل یکی از جذاب ترین هایپرکار های ساخته شده در چند سال اخیر است که نه تنها قدرت بالایی دارد، بلکه طراحی آیرودینامیکی خارق العاده بدنه آنرا نسبت به سایر خودروها خاص تر جلوه می دهد. کمپانی مک لارن تنها 106 نمونه از این هایپر ماشین جذاب خواهد ساخت که تمامی این نمونه ها از قبل فروخته شده اند.

مک لارن اسپیدتِیل (12)

هر خودرو 2,240,000 دلار قیمت دارد و اولین نمونه ها برای خریدارانی که موفق به ثبت نام شده اند تا اوایل سال 2020 تحویل داده می شود.

مک لارن اسپیدتِیل (2)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مک لارن 720 S Track Pack رونمایی شد

مک لارن Speedtail، قدرتمند ترین خودرو تاریخ کمپانی خواهد بود

هنر دست به سبک لگو / بوگاتی شیرون لگو با قابلیت تردد در شهر

عزم SSC برای رکورد شکنی جزم شد/ معرفی هایپر کار 1750 اسبی SSC

هایپر کار الکتریکی بلغاری به نام Alieno Arcanum با 5221 اسب بخار قدرت!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی