پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شیشه دودی خودرو

شیشه دودی خودرو در چه شرایطی قابل اعمال قانون است؟ + رقم جریمه دودی کردن پنجره خودرو

تا به حال اظهار نظرهای فراوانی در خصوص دودی کردن شیشه خودرو مطرح شده و خیلی از افرادی که برای دودی کردن شیشه خودرو اقدام می کنند، این سوال را دارند که در چه شرایطی پلیس می تواند خودرو آن ها را برای داشتن شیشه دودی جریمه کند؟ در جدیدترین اظهار نظر، معاون عملیات ترافیک پلیس […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۵ آبان ۱۳۹۷

تا به حال اظهار نظرهای فراوانی در خصوص دودی کردن شیشه خودرو مطرح شده و خیلی از افرادی که برای دودی کردن شیشه خودرو اقدام می کنند، این سوال را دارند که در چه شرایطی پلیس می تواند خودرو آن ها را برای داشتن شیشه دودی جریمه کند؟ در جدیدترین اظهار نظر، معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرده، در صورتی که فضای داخل خودرو (راننده و سرنشینان) از فاصله 3 متری برای ماموران پلیس راهور قابل تشخیص نباشد، طبق مقررات این شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و مشمول اعمال قانون می شود.

سرهنگ علی اصغر مهری، معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ضمن اعلام شرایط استفاده از شیشه های دودی در خودروها، اظهارداشت: طبق کد تخلفاتی ۲۱۱۴ جدول تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برای آنها در جاده ها و مراکز استان ها مبلغ ۵۰ هزار تومان و در سایر شهرها مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه منظور شده است.

وی درباره شیشه خودروهای تولید داخل، گفت: هیچکدام از خودروهای داخل، با شیشه دودی تولید نمی شود.


خدمات حرفه ای سرامیک ، کاور ، صفرشویی و نصب شیشه دودی درجه 1  در اتو آپ!

(اینجا کلیک  کنید و آشنا شوید)


این مقام انتظامی ادامه داد: خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه ها فتوکرومیک هستند که همانند عینک های فتوکروم عمل می کنند از این رو مغابرتی با ضوابط ندارند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: برخی رانندگان اقدام به نصب برچسب های دودی بر روی شیشه های خودرو می کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب؛ مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می شود.

سرهنگ مهری خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه ها و اطلاعیه های خود اعلام کرده است؛ اگر از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور، داخل خودرو (راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

وی ادامه داد: در این رابطه علاوه بر راننده با نصابان برچسب غیرمجاز نیز از طریق ادارات نظارت بر اماکن برخورد خواهد شد؛ همچنین در مراکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا درباره شرایط استفاده از شیشه های دودی در خودروها، گفت: اشخاصی که طبق مجوزهای پزشکی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، میزان غلظت آن در کمیسیون های فنی و پزشکی پلیس راهور قابل تجویز است بنابراین مکاتبات لازم با مراجع ذیربط انجام شده تا شرایط استاندارد و میزان غلظت شیشه های وسایل نقلیه و نیز احیاناً اشخاصی را که بنا به دلایلی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، مشخص کنند تا طبق آن، به طور یکسان اقدام شود.

منبع: برنا

جلوگیری از تردد خودروهای دارای شیشه دودی

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

برخورد پلیس با تغییرات نامتعارف در خودروها

چه نوع شیشه دودی از نظر پلیس مجاز است؟

جریمه شیشه دودی غیر مجاز 50 هزارتومان

کدام خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی هستند؟

ماجرای بشین پاشو دادن پلیس به رانندگان متخلف چه بود؟!

خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی حق تردد و ورود به تهران را ندارند

برخورد با توقف غیرمجاز در مقابل مدارس

سرعت مجاز در معابر مختلف چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی