پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت صنعت

بساط امضاهای طلایی برچیده می شود؟/ سکان کشتی پرتلاطم صنعت در دستان رحمانی

رضا رحمانی وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت توانست بر مسند وزیری این وزارت خانه تکیه بزند. این درحالی بود که روز گذشته، ریاست جمهوری در بهارستان دفاع تمام قدی از وزیر پیشنهادی صنعت داشت. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ حسن روحانی ریاست جمهوری روز گذشته (شنبه) برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود به […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۶ آبان ۱۳۹۷

رضا رحمانی وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت توانست بر مسند وزیری این وزارت خانه تکیه بزند. این درحالی بود که روز گذشته، ریاست جمهوری در بهارستان دفاع تمام قدی از وزیر پیشنهادی صنعت داشت.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

حسن روحانی ریاست جمهوری روز گذشته (شنبه) برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی رفت چرا که این 4 وزیر پیشنهادی باید از مجلس رای اعتماد بگیرند و رئیس جمهور برای مجاب کردن نمایندگان به بهارستان رفت.

رضا رحمانی سرپرست فعلی وزارت صنعت که در سالهای گذشته به عنوان معاون وزیر صنت از معاونین نعمت زاده و شریعتمداری بوده، برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت به مجلس معرفی شد. و از آنجا که در روزهای گذشته برخی نمایندگان از وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت صنعت حمایت کردند مورد تمجید رئیس جمهور قرار گرفت.

رییس جمهوری در دفاع از رضا رحمانی با بیان این که همه بر اهمیت وزارت صنعت اذعان دارند، گفت: وزارتخانه مهم صمت بار سنگینی بر دوش دارد، چرا که علاوه بر بخش صنعت و تولید، در حوزه تامین نیازمندی‌های مردم و کالاهایی که باید در اختیار آنها قرار بگیرد و همچنین نیاز هماهنگی لازم با بانک مرکزی، نقش مهمی دارد.

رئیس جمهور گفت: وزارتخانه صمت بسیار مهم و کلیدی است و در آن امضای طلایی وجود دارد. در همین زمینه من در جلسه‌ای که با آقای رحمانی داشته‌ام، به او گفتم که در این وزارتخانه در برخی از سمت‌ها، هر کسی را که قرار دادی، حتی اگر ابوذر و سلمان هم بودند، بعد از یک سال او را عوض کن؛ چرا که متاسفانه در جامعه ما فرد سالم را عده‌ای دیگر آلوده می‌کنند و آنقدر دور او می‌گردند و طواف معکوس می کنند که آن فرد را در یک منجلابی قرار می‌دهند. در این زمینه باید حواسمان جمع باشد.

وی با بیان اینکه رحمانی چهره شناخته شده ای برای نمایندگان است اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس آقای رحمانی را به خوبی می‌شناسند و من معتقدم که او به خوبی می‌تواند بار صمت را بر دوش بکشد؛ چراکه فردی صالح و دلسوز است و ان‌شاء الله با تلاش و کوشش او می‌توانیم شرایط بهتری برای مردم در این حوزه فراهم کنیم.

پس از سخنان رئیس جمهور موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صنعت صحبت کردند و موافقان اذعان داشتند که رحمانی سالهاست جز مدیران صنعتی کشور است و مخالفان هم معتقد بودند که وی برنامه خاصی برای به آرامش رساندن کشتی متلاطم صنعت ندارد.

پس از صحبت های موافقان و مخالفان، نوبت به رضا رحمانی  رسید تا پشت تریبون قرار گیرد و سخنانی پیرامون برنامه ها و طرح ها خود بگوید. شاه کلید صحبت های وزیر پینهادی صنعت بحث تولید و تامین مواد اولیه بود که در حال حاضر پاشنه آشیل صنعت به شمار می رود هر چند رحمانی فقط گفت که این مشکل باید رفع شود و برنامه ای برای آن تدوین شده و نگفت چه برنامه ای؟ امابه نظر می رسد وزیر جدید صنعت انگیزه لازم برای حل مشکلات را دارد به شرط آنکه این سخنان فقط در حد حرف باقی نماند و عملیاتی شود.

وی در خصوص بازار خودرو و صنعت خودرو هم تاکید کرد: مردم ما حق دارند از خودرو با کیفیت داخلی بهره مند شوند و ما در این مسیر ان شاالله گام های موثری برخواهیم داشت. وی به نوسازی ناوگان حمل و نقل هماشاره کرد و گفت: 202 هزار انواع خودرو اعم از کامیون،کامیونت،اتوبوس و ون قرار است که به ناوگان حمل و نقل کشور وارد شود و این ها پتانسیل و ظرفیت های کشور است که باید از آنه بهره مند شد.

با وجود اینکه روحانی از رحمانی حمایت کرد و وی توانست وزیر صنعت شود، اما سوالات زیادی در مورد عملکرد شریعتمداری و وزارت صنعت وجود دارد که بی پاسخ مانده و هنوز مشخص نیست چند امضا طلایی در وزارت صنعت توسط وزرای قبلی خرج شده و باید منتظرماند و دید رحمانی راه نعمت زاده و شریعتمداری را پیش خواهد گرفت و یا برای صنایع مختلف کشور نسخه ای جداگانه دارد و بیش از حرف عمل می کند!

البته آقای رحمانی حتما می داند که پای در چه عرصه ای گذاشته و پیش از این هم با صنعت و وزارت خانه آن بیگانه نبوده اما قطعا پست مهم وزارت صنعت تلاشی مضاعف و عزمی جهادی می طلبد و اگر وزیر جدید برنامه ای مدون ودقیقنداشته باشند بی شک در گرداب مشکلات به دام خواهند افتاد کمااینکه در سالهای گذشته صنعت کشور فراز و نشیب های فراوان داشته و این مقطع حساس و جنگ اقتصادی نیازمند یک فرمانده قدرتمند است و امیدواریم وزیر جدید صنعت توانایی لازم را برای هدایت کشتی پرتلاطم صنعت را داشته باشد.

رحمانی وزیر صنعت می شود؟ / گزینه های پیشنهادی روحانی برای 4 وزارتخانه

ارسال طرح استیضاح وزیر صنعت به هیئت رئیسه مجلس

وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو به کاهش هزینه خودروسازان بستگی دارد

ماهانه 80 میلیون دلار ارز دولتی در اختیار واردکنندگان لاستیک قرار می گیرد

وزیر صنعت استعفا داد!+تکذیبیه

وزیر صنعت پاسخگوی کیفیت خودروهای داخلی باشد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی