پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه 959 پاریس داکار (1)

پورشه 959 رکورد گران ترین خودرو رالی را شکست

اگر بخواهیم در طول تاریخ برگزاری مسابقات رالی، جذاب ترین مسابقه را انتخاب کنیم بدون شک باید به سراغ مسابقات گروه B برویم. گروهی که با حضور خودروهای قدرتمندی همچون آئودی کواترو، لانچیا استراتوس، فورد RS200 و … برگزار می شد. این مسابقات بعدا بدلیل خطرناک بودن و نسبت قدرت به وزن بیش از حد […]

ارشیا
جمعه - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

اگر بخواهیم در طول تاریخ برگزاری مسابقات رالی، جذاب ترین مسابقه را انتخاب کنیم بدون شک باید به سراغ مسابقات گروه B برویم. گروهی که با حضور خودروهای قدرتمندی همچون آئودی کواترو، لانچیا استراتوس، فورد RS200 و … برگزار می شد. این مسابقات بعدا بدلیل خطرناک بودن و نسبت قدرت به وزن بیش از حد خودروها ممنوع شد. در میان این خودروها بدون شک و با اختلاف، ارزشمند ترین خودرو پورشه 959 پاریس- داکار بود.

پورشه 959 را می توان به عنوان یکی از برترین سوپر اسپرت های ساخته شده در دهه 80 و 90 نامید. از این خودرو بین سال های 1986 تا 1992 تنها 327 نمونه ساخته شد. خودرویی که به لطف زیربندی و دیفرانسیل پیشرفته خود در آن زمان می توانست به سرعتی بیش از 320 کیلومتر بر ساعت در خیابان و بیش از 208 کیلومتر بر ساعت در مسیرهای آفرود دست یابد. در سال 1985، 3 نمونه از پورشه 959 رالی ساخته شد.

پورشه 959 پاریس داکار (2)

خودرویی مورد بحث ما یکی از آن 3 خودرو بود که برای René Metge، قهرمان 3 دوره رالی داکار ساخته شده بود. در آن سال تیم پورشه نتوانست موفقیت چشمگیری در این مسابقات بدست آورد. خودروی مذکور با نقص در سیستم روغن کاری از مسابقه خارج شد و دو خودروی دیگر هم تصادف کردند. اما در سال بعد پورشه توانست به لطف تجارب کسب شده در سال 85 ، مقام های اول، دوم و ششم رالی را از آن خود کند.

پورشه 959 پاریس داکار (1)

کمپانی پورشه در مجموع 7 نمونه از 959 پاریس-داکار را تولید کرد که امروز 5 نمونه از آن باقی مانده است. 2 یا 3 نمونه از آن در کلکسیون های شخصی نگهداری می شوند و این خودرو اولین نمونه ای است که بصورت عمومی به فروش رسیده است. این خودرو در جریان حراجی RM به قیمت 5 میلیون و 945 هزار دلار به فروش رفت.

پورشه 959 پاریس داکار (3)

این حراجی مخصوص خودروهای پورشه برگزار شد که یک نمونه پورشه 911 با نام Project Gold هم با قیمت 3.1 میلیون دلار به فروش رسید. شایان ذکر است که این 959 افسانه ای قبلا متعلق به جکی ایکس، راننده پر افتخار مسابقات اتوموبیلرانی بوده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

احتمال فروش آلفارومئو افسانه ای به قیمت 25 میلیون دلار

پورشه 959 تصادفی با ارزش 550,000 دلار!

فورد تاندربرد بازیگر مشهور به فروش می رسد

جگوار افسانه ای به فروش می رسد / XJR-11 مسابقه ای

دوزنبرگ SSJ به عنوان با ارزش ترین خودرو آمریکایی در جهان شناخته شد

فراری 250 GTO بار دیگر رکورد حراجی را شکست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی