پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی پیست ویتنام - مسابقات فرمول یک (1)

پیست هانوی ویتنام از سال 2020 میزبان مسابقه فرمول یک خواهد بود

پس از کشورهای آسیایی چین، بحرین، امارات، سنگاپور ، ژاپن و آذربایجان اکنون کشور ویتنام هم به جمع میزبانان مسابقه فرمول یک پیوسته است. بدین ترتیب مسئولین برگزاری مسابقات فرمول یک طرح اولیه این پیست را ارائه داده اند. این پیست شهری 5.565 کیلومتر مسافت خواهد داشت که از یک محوطه جدید بهره خواهد برد. […]

ارشیا
چهارشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

پس از کشورهای آسیایی چین، بحرین، امارات، سنگاپور ، ژاپن و آذربایجان اکنون کشور ویتنام هم به جمع میزبانان مسابقه فرمول یک پیوسته است. بدین ترتیب مسئولین برگزاری مسابقات فرمول یک طرح اولیه این پیست را ارائه داده اند.

این پیست شهری 5.565 کیلومتر مسافت خواهد داشت که از یک محوطه جدید بهره خواهد برد. این پیست یک مسیر مستقیمی 1.5 کیلومتری خواهد داشت که بنابر شبیه سازی های انجام شده خودروهای می توانند در این مسیر به سرعت 335 کیلومتر بر ساعت دست یابند.

برخی از قسمت های این پیست از روی برترین پیست های دنیا طراحی شده است. به طور مثال پیچ 1 و 2 شبیه به پیچ های پیست نوربرگ رینگ هستند. پیچ 12 که نزدیک به دیواره است بر اساس پیچ Ste. Devote پیست موناکو طراحی شده است.

معرفی پیست ویتنام - مسابقات فرمول یک 3

پیچ های 16 تا 19 هم ظاهری شبیه به پیچ های پیست سوزوکا ژاپن دارند. مسئول برگزاری مسابقات یعنی چارلی وایتنینگ از این پیست بازدید کرده و طبق گفته او شکی ندارد که این پیست در زمان مقرر حاضر و آماده خواهد بود.

معرفی پیست ویتنام - مسابقات فرمول یک 4

به گفته وایتنینگ: این پیست در شهر ساخته شده اما هنوز یک قسمت آن نیمه کاره است. در این قسمت بناهای قسمت پیت استاپ ساخته خواهد شد. اکنون پیست های آسیایی درصد زیادی از برگزاری مسابقات را به خود اختصاص می دهند. امیدواریم روزی شاهد برگزاری این مسابقات در کشورمان باشیم.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

معرفی فورد جی تی Superformance در نمایشگاه سما / ظاهری کلاسیک، قلبی مدرن

مسابقات W-Series مخصوص به بانوان از سال 2019 آغاز به کار خواهد کرد

لندو نوریس، راننده 18 ساله به تیم فرمول یک مک لارن پیوست

پسر کو ندارد نشان از پدر / میک شوماخر قهرمان مسابقات فرمول 3 شد

جایگزینی شارل لکلرک با کیمی رایکونن در فراری / رایکونن به تیم سائوبر پیوست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی