پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیستم ترمزگیری هوشمند (4)

سیستم ترمزگیری هوشمند خطر تصادف را به حداقل می رساند

در اوایل معرفی سیستم ترمزگیری هوشمند، بسیاری نسبت به ناقص بودن و خطرناک بودن آن هشدار دادند. اما اکنون در جدیدترین تست های انستیتیو بیمه برای ایمنی جاده ای، نتایج جالبی در استفاده از سیستم ترمزگیری هوشمند بدست آمده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو این تست برای خودروهای جنرال موتورز که از […]

ارشیا
جمعه - ۴ بهمن ۱۳۹۸

در اوایل معرفی سیستم ترمزگیری هوشمند، بسیاری نسبت به ناقص بودن و خطرناک بودن آن هشدار دادند. اما اکنون در جدیدترین تست های انستیتیو بیمه برای ایمنی جاده ای، نتایج جالبی در استفاده از سیستم ترمزگیری هوشمند بدست آمده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

این تست برای خودروهای جنرال موتورز که از سیستم هشدار تصادف از جلو و ترمزگیری اضطراری بهره می برند انجام شده است. نتایج بدست آمده در این تست نشان می دهد که استفاده از این سیستم های ایمنی می تواند تا حدود زیادی خطر احتمالی تصادف را کاهش دهد.

سیستم ترمزگیری هوشمند (6)

بنابر گزارش سازمان IIHS، احتمال وقوع تصادف از جلو به عقب گزارش شده توسط پلیس تا 43 درصد کاهش یافته است در حالی که تصادفات با خسارت تا 64 درصد کاهش یافته است (نسبت به خودروهای معمولی). برای خودروهایی که از سیستم هشدار تصادف از جلو بهره می برند، احتمال تصادف تا 17 درصد و برخورد با خسارت تا 30 درصد کاهش یافته است.

سیستم ترمزگیری هوشمند (7)

به گفته Jessica Cicchino: نتایج بدست آمده نشان می دهد که نه تنها سیستم های هشدار تصادف کار می کنند، بلکه بهره وریشان نسبت به گذشته بیشتر هم شده است. قبل تر این تست برای محصولات کمپانی هایی همچون مرسدس بنز، ولوو، آکورا، فیات-کرایسلر هوندا و سوبارو هم انجام شده بود. در این تست میزان بهره وری سیستم های هشدار تصادفات جلو تا 56 درصد اعلام شده بود.

سیستم ترمزگیری هوشمند (5)

با اینکه این سیستم ها تا حدودی زیادی موجب کاهش خطر تصادف می شوند، اما دقت و توجه راننده به مسیر امری غیر قابل انکار است. در صورت عملکرد ناگهانی این سیستم، راننده و سرنشینان با شوک مواجه خواهند شد (در صورت بی توجهی راننده). اما به طور کلی نتایج حاصل از این تست نشان می دهد که سیستم های هشدار و خودران آینده ای روشنی دارند.

سیستم ترمزگیری هوشمند (1)

 

ایمن ترین خودرو ساز جهان کدام است؟ / نتیجه تست های جدید IIHS

فورد فوکوس و ولوو xc40 ایمن ترین خودرو ها در تست تصادف

خرابکاری به سبک نیسان / نیسان Hardbody با صفر ستاره در تست تصادف!

اولین رینگ ساخته شده به وسیله پرینت 3 بعدی در جهان!

امکان رزرو کردن میز شام از داخل خودرو / ویژگی جدید خودروهای جنرال موتورز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی