در اوایل معرفی سیستم ترمزگیری هوشمند، بسیاری نسبت به ناقص بودن و خطرناک بودن آن هشدار دادند. اما اکنون در جدیدترین تست های انستیتیو بیمه برای ایمنی جاده ای، نتایج جالبی در استفاده از سیستم ترمزگیری هوشمند بدست آمده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو این تست برای خودروهای جنرال موتورز که از […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
این تست برای خودروهای جنرال موتورز که از سیستم هشدار تصادف از جلو و ترمزگیری اضطراری بهره می برند انجام شده است. نتایج بدست آمده در این تست نشان می دهد که استفاده از این سیستم های ایمنی می تواند تا حدود زیادی خطر احتمالی تصادف را کاهش دهد.
بنابر گزارش سازمان IIHS، احتمال وقوع تصادف از جلو به عقب گزارش شده توسط پلیس تا 43 درصد کاهش یافته است در حالی که تصادفات با خسارت تا 64 درصد کاهش یافته است (نسبت به خودروهای معمولی). برای خودروهایی که از سیستم هشدار تصادف از جلو بهره می برند، احتمال تصادف تا 17 درصد و برخورد با خسارت تا 30 درصد کاهش یافته است.
به گفته Jessica Cicchino: نتایج بدست آمده نشان می دهد که نه تنها سیستم های هشدار تصادف کار می کنند، بلکه بهره وریشان نسبت به گذشته بیشتر هم شده است. قبل تر این تست برای محصولات کمپانی هایی همچون مرسدس بنز، ولوو، آکورا، فیات-کرایسلر هوندا و سوبارو هم انجام شده بود. در این تست میزان بهره وری سیستم های هشدار تصادفات جلو تا 56 درصد اعلام شده بود.
با اینکه این سیستم ها تا حدودی زیادی موجب کاهش خطر تصادف می شوند، اما دقت و توجه راننده به مسیر امری غیر قابل انکار است. در صورت عملکرد ناگهانی این سیستم، راننده و سرنشینان با شوک مواجه خواهند شد (در صورت بی توجهی راننده). اما به طور کلی نتایج حاصل از این تست نشان می دهد که سیستم های هشدار و خودران آینده ای روشنی دارند.
دیدگاه خود را بنویسید