پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیستم هشدار ترافیک چراغ قرمز (4)

جگوار-لندروور با تکنولوژی جدیدش از ترافیک چراغ قرمز ها جلوگیری می کند

تیم جگوار لندروور همانند بسیاری از خودروساز های مطرح دنیا به دنبال معرفی تکنولوژی های کارآمد برای آینده است. اخیرا این تیم طی تحقیقاتی در انگلیستان موفق به راه اندازی سیستمی هوشمند با نام GLOSA شده که از ماندن خودروها در ترافیک چراغ قرمز جلوگیری می کند. در این سیستم، با متصل شدن خودرو به […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

تیم جگوار لندروور همانند بسیاری از خودروساز های مطرح دنیا به دنبال معرفی تکنولوژی های کارآمد برای آینده است. اخیرا این تیم طی تحقیقاتی در انگلیستان موفق به راه اندازی سیستمی هوشمند با نام GLOSA شده که از ماندن خودروها در ترافیک چراغ قرمز جلوگیری می کند.

در این سیستم، با متصل شدن خودرو به شبکه اطلاعات چراغ های ترافیکی ،سرعت مورد نیاز برای جلوگیری از ماندن پشت چراغ قرمز تنظیم می شود. در نتیجه ازدحام کاهش می یابد و تشعشعات ناشی از خروجی اگزوز خودروها نیز کمتر می شود.

سیستم هشدار ترافیک چراغ قرمز (3)

هم چنین در این سیستم به راننده ها هشدار داده می شود که در چه زمانی باید از چهار راه ها عبور کنند. بدین ترتیب با برنامه ریزی ورود خودرو، حتی در چهارراه هایی که در آنها چراغ قرمز وجود ندارد، ترافیک کاهش خواهد یافت. این سیستم که بخشی از سیستم های هوشمند Vehicle – to infrastructure است، نتیجه پروژه تحقیقاتی انجام گرفته بین جگوار و لندروور با بودجه 25 میلیون دلار است.

سیستم هشدار ترافیک چراغ قرمز (2)

هم چنین این طرح با استقبال دولت مردان انگلیسی هم مواجه شده است. جگوار F-Pace اولین خودرویی است که از این تکنولوژی هوشمند بهره می برد. به جز کمپانی های جگوار و لندروور، فورد و تاتا موتورز هم در این طرح همکاری داشتند. به گفته تیم جگوار لندروور، آنها توانایی لازم برای معرفی این سیستم بر روی خودروهایشان را دارند. اما معرفی رسمی این طرح نیازمند بوجودآمدن زیرساخت های لازم ترافیکی است.

سیستم-هشدار-ترافیک-چراغ-قرمز-5.jpg

این سیستم با تکنولوژی 5G کار می کند اما این تکنولوژی فقط به اینجا ختم نخواهد شد. سیستم هشدار عبور آمبولانس، راهنمای مکان پارک، هشدار وضعیت جاده و ترمز گیری ناگهانی خودروی جلویی هم از دیگر سیستم های تکنولوژیکی در نظر گرفته شده برای آینده است. پیش بینی می شود این طرح بین 3 تا 5 سال آینده بصورت رسمی بر روی خودروها و در شهر هایی که زیرساخت های لازم را فراهم کنند، معرفی شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

سیستم ترمزگیری هوشمند خطر تصادف را به حداقل می رساند

اولین رینگ ساخته شده به وسیله پرینت 3 بعدی در جهان!

امکان رزرو کردن میز شام از داخل خودرو / ویژگی جدید خودروهای جنرال موتورز

معرفی اولین Wi-Fi فوق سریع در خودرو توسط بنتلی

نوآوری فورد در استفاده از ماده ای جادویی برای کاهش صدا خودروها!

نوآوری کاربردی پورشه در ساخت تایکان / خط تولید بدون کربن دی اکسید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی