پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی SC18 (4)

لامبورگینی SC18، هیولایی ساخته شده بر پایه اونتادور

کمپانی لامبورگینی در ساخت خودروهای سوپر اسپرت و هایپرکارها سابقه درخشانی دارد. با ساخت هیولاهایی همچون اونتادور SVJ و چنتناریو، لامبورگینی را می توان به عنوان یکی از موفق ترین سوپر اسپرت سازهای جهان نامید. اکنون تیم موتور اسپرت لامبو با نام Squadra Corse، به سفارش یکی از مشتریان خود یک و تنها یک نمونه […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

کمپانی لامبورگینی در ساخت خودروهای سوپر اسپرت و هایپرکارها سابقه درخشانی دارد. با ساخت هیولاهایی همچون اونتادور SVJ و چنتناریو، لامبورگینی را می توان به عنوان یکی از موفق ترین سوپر اسپرت سازهای جهان نامید. اکنون تیم موتور اسپرت لامبو با نام Squadra Corse، به سفارش یکی از مشتریان خود یک و تنها یک نمونه سوپراسپرتی با نام SC18 را تولید کرده است.

لامبورگینی SC18 (6)

این خودرو به سفارش یکی از مشتریان لامبو و همکاری او با دیزاینر های کمپانی ساخته شده است. مهندسین تیم موتور اسپرت لامبورگینی هم حداکثر تلاش خود را برای افزایش پتانسیل فنی این خودرو انجام داده اند. بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده تا وزن کمتری داشته باشد. در قسمت جلویی، کاپوت SC18 با الهام گیری از نمونه اوراکان GT3 EVO ساخته شده است که دو ورودی هوای بزرگ را در خود جای داده است.

لامبورگینی SC18 (5)

طراحی قسمت عقب شباهت زیادی به لامبورگینی چنتناریو دارد. اسپویلر عقب به صورت دستی در 3 حالت مختلف تنظیم می شود تا بیشترین چسبندگی را تولید کند. دیفیوزر 3 پره عقب هم در شکستن باد تاثیر بسزایی خواهد داشت. قلب تپنده این خودرو موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی لامبو است. این موتور قدرتمند اکنون به لطف مهندسین تیم، 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

لامبورگینی SC18 (1)

انتقال قدرت هم بوسیله گیرباکس 7 سرعته دبل کلاچ انجام می گیرد. اطلاعات دقیقی از میزان شتاب این خودرو اختصاصی در دست نیست اما پیش بینی می شود که SC18 با بدنه فیبر کربنی خود شتاب بسیار مناسبی داشته باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

بهترین خودرو سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون کدام است؟

لامبورگینی هوراکان با 1.3 میلیون جواهر سواروسکی در بدنه!

استون مارتین والکایری در یک قدمی تولید

معرفی جدید ترین شاهکار مک لارن / اسپیدتِیل، تلفیقی از قدرت و آیرودینامیک

عزم SSC برای رکورد شکنی جزم شد/ معرفی هایپر کار 1750 اسبی SSC

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی