پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صندلی کودک در خودرو

مجلس الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو را تصویب کرد

لایحه الزامی شدن استفاده از صندلی کودک در خودرو که برای افزایش ایمنی کودکان و کاهش آمار تلفات کودکان درتصادفات توسط وزارت‌خانه راه و شهرسازی در دولت مطرح شده و به تصویب هیئت وزیران رسیده بود، مدتی در انتظار تصویب مجلس به سر می برد. سرانجام روز گذشته ماده 19 قوانین راهنمایی و رانندگی اصلاح […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

لایحه الزامی شدن استفاده از صندلی کودک در خودرو که برای افزایش ایمنی کودکان و کاهش آمار تلفات کودکان درتصادفات توسط وزارت‌خانه راه و شهرسازی در دولت مطرح شده و به تصویب هیئت وزیران رسیده بود، مدتی در انتظار تصویب مجلس به سر می برد. سرانجام روز گذشته ماده 19 قوانین راهنمایی و رانندگی اصلاح شد و مواردی از جمله استفاده از صندلی کودک در خودرو و استفاده از کلاه ایمنی برای تمام سرنشینان موتورسیکلت الزامی شد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از اصلاح ماده 19 قوانین راهنمایی و رانندگی و الزامی شدن داشتن صندلی کودک و کلاه ایمنی برای تمامی سرنشینان موتور در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران خبر داد.

سید ابوالفضل موسوی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز ادامه بحث اصلاح قانون نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفت و ما در جلسات گذشته تا ماده 25 این طرح را بررسی کرده بودیم.

وی در ادامه بیان کرد: نکته‌ای که در جلسه امروز مطرح شد این بود که با توجه به تغییر تیم وزارت راه و شهرسازی به خصوص در حوزه نظام مهندسی تیم جدید با آنچه که در کمیسیون در حال بررسی بود مخالفت اصولی داشت و در نهایت یک هفته از کمیسیون وقت گرفت تا با نگاه جدید مدیران به اصل این طرح نگاه کند و در جلسه بعد نظر عمومی وزارت راه و شهرسازی را داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی با ما همراه شود اصلاح این قانون سرعت بیشتری خواهد گرفت. موضوع بعدی اصلاح ماده 19 قوانین راهنمایی و رانندگی بود که بر اساس این ماده بستن کمربند ایمنی در جاده‌ها برای تمامی سرنشین‌ها الزامی است؛ چرا که بیشتر تلفات در تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی است. از سوی دیگر در جلسه امروز کمیسیون مصوب شد تا داشتن صندلی کودک برای خودروهای سواری الزامی شود؛ چرا که بیشترین تلفات تصادفات رانندگی به دلیل نداشتن کمربند ایمنی و یا صندلی کودک است.

وی در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر در جاده‌ها تمامی سرنشین‌های موتور چه فرد راننده و چه ترک آن باید کلاه ایمنی داشته باشد. رعایت این قوانین تلفات تصادفات رانندگی را کاهش می‌دهد.

منبع: ایسنا

استفاده از صندلی کودک در مسیر اجباری شدن/ صفر تا صد نکات استفاده از صندلی کودک در خودرو

والدین برای ایمنی فرزندان خردسال خود حتما از صندلی کودک استفاده کنند

ایزوفیکس در خودرو به چه معناست؟

رانندگان تعارف‌گریز/ فرهنگ رانندگی ایرانیان شرایط مناسبی ندارد

اکسسوری های هیجان‌انگیز برای خودروی شما چه هستند؟

زندگی به سبک ب ام و / معرفی اکسسوری های ب ام و

میز تحریر لامبورگینی با قیمتی بیشتر از مزدا میاتا جدید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی