پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دوربین ثبت سرعت غیر مجاز

پیامک تخلف رانندگی بلافاصله به فرد خاطی ارسال می‌شود

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به ارسال پیامک جریمه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان خاطی رأی مثبت دادند. بر این اساس هر زمان که دوربین و یا پلیس راهنمایی و رانندگی تخلف یک راننده از مقررات راهنمایی و رانندگی را ثبت کرد این تخلف باید بلافاصله از طریق […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به ارسال پیامک جریمه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان خاطی رأی مثبت دادند. بر این اساس هر زمان که دوربین و یا پلیس راهنمایی و رانندگی تخلف یک راننده از مقررات راهنمایی و رانندگی را ثبت کرد این تخلف باید بلافاصله از طریق پیامک به راننده وسیله نقلیه ارسال شود تا فرد در جریان تخلف رانندگی قرار گیرد.

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر مروز سه‌شنبه 29 آبان، این کمیسیون، اظهار داشت: الحاق یک تبصره به ماده 8 قانون تخلفات رانندگی در دستورکار امروز اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی در تشریح این طرح گفت: طبق این طرح وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات موظف است حسب اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، اطلاع‌رسانی جریمه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی را به‌صورت پیامک به مالک وسیله نقلیه انجام دهد؛ هزینه پیامک ارسال تخلف رانندگی به‌عهده مالک وسیله نقلیه است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در همین راستا تصریح کرد: براساس این طرح هر زمان که دوربین و یا پلیس راهنمایی و رانندگی تخلف یک راننده از مقررات راهنمایی و رانندگی را ثبت کرد این تخلف باید بلافاصله از طریق پیامک به راننده وسیله نقلیه ارسال شود تا فرد در جریان تخلف قرار گیرد.

سلیمی در تشریح فواید این طرح اظهار داشت: این طرح باعث می‌شود فرد بلافاصله در جریان تخلف خود قرار گیرد و اقدام به پرداخت آن کند تا جریمه سنگین‌تر نشود و علاوه بر آن جنبه پیشگیری هم دارد تا راننده خاطی دیگر در ادامه مسیر تخلف نکند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تأکید کرد: نمایندگان به طرح مذکور رأی مثبت دادند. این طرح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه آقای کولیوند رئیس اورژانس 115 نیز در این جلسه حضور داشت، اضافه کرد: رئیس اورژانس گزارشی از عملکرد اورژانس در چهارشنبه‌سوری سال گذشته، راهپیمایی اربعین و… به نمایندگان ارائه داد.

منبع: تسنیم

خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذر اعمال قانون می شوند

مجلس الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو را تصویب کرد

خسارت کدام تصادفات رانندگی بدون کروکی پرداخت می‌شود؟

رانندگی با چراغ روشن در روز بارانی تصادفات را کاهش می دهد

برخورد سازمان تاکسیرانی و پلیس با مسافربرهای شخصی

شیشه دودی خودرو در چه شرایطی قابل اعمال قانون است؟ + رقم جریمه دودی کردن پنجره خودرو

جلوگیری از تردد خودروهای دارای شیشه دودی

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

برخورد پلیس با تغییرات نامتعارف در خودروها

چه نوع شیشه دودی از نظر پلیس مجاز است؟

جریمه شیشه دودی غیر مجاز 50 هزارتومان

کدام خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی هستند؟

ماجرای بشین پاشو دادن پلیس به رانندگان متخلف چه بود؟!

خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی حق تردد و ورود به تهران را ندارند

برخورد با توقف غیرمجاز در مقابل مدارس

سرعت مجاز در معابر مختلف چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • rahim | 01/06/1398 در 19:38

    خیلی الکیه.
    ساعت جریمه برای ما
    19:14
    ارسال ساعت18:10
    واقعن مسخره است.
    خنده داره

کیوسک مطبوعاتی