پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید وانت آریسان

آمار تولید خودرو در مهر ماه ۹۷ منتشر شد/ کاهش ۴۰ درصدی تولید در نخستین ماه پاییز

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در مهر ماه امسال با کاهش ۳۹.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. در همین راستا، قیمت های جدید برای خودروهای داخلی هنوز اعلام نشده و به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، در صورت عدم اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی ظرف […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در مهر ماه امسال با کاهش ۳۹.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. در همین راستا، قیمت های جدید برای خودروهای داخلی هنوز اعلام نشده و به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، در صورت عدم اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی ظرف دو هفته آینده، تولید خودرو متوقف خواهد شد.

تولید انواع خودرو در مهرماه سال جاری به 83 هزار و 27 دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 137 هزار و 914 دستگاه بوده، 39.8 درصد کاهش داشته است. این آمار به تفکیک نوع خودرو بدین شرح است که تولید انواع سواری در مهر ماه امسال 76 هزار و 909 دستگاه بوده که نسبت به تولید 128 هزار و 838 دستگاهی مدت مشابه سال گذشته، کاهش 40.3 را تجربه کرده است.

در این مدت تولید انواع اتوبوس نیز 73 دستگاه بوده که نسبت به مهر سال گذشته که 182 دستگاه بوده است، 59.9 درصد کاهش داشته است.

همچنین تولید انواع وانت در مهرماه امسال 4823 دستگاه بوده است که به نسبت تولید 7504 دستگاهی در مهر ماه سال گذشته، کاهش 35.7 درصدی داشته است.

مهرماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با کاهش 31.3 درصدی روبرو شده به‌گونه‌ای از 1277 دستگاه در مهرماه سال گذشته به 877 دستگاه رسیده است.

اما برخلاف این محصولات تولید انواع ون، مینی‌بوس و میدل‌باس در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

براین اساس انواع ون با تولید 177 دستگاه در مهرماه امسال نسبت به تولید 38 دستگاه در مهرماه سال گذشته، افزایش تولید 365.8 درصدی و انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با تولید 168 دستگاه در مهر امسال نسبت به 75 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید 124 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین تولید انواع خودرو در هفت ماهه نخست سال جاری نیز کاهش 19.5 درصدی داشته است به‌گونه‌ای که تولید انواع خودرو از 824 هزار و 601 دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به 663 هزار و 451 دستگاه رسیده است.

منبع: ایسنا

داستان دنباله‌دار خصوصی‌ سازی خودروسازان داخلی

عزم ستاد تنظیم بازار برای اصلاح قیمت خودرو

قطعه سازان پشت درهای بسته سامانه نیما/ مواد اولیه صنعت خودرو توسط دلالان تامین می شود

2 ماه تا سررسید بزرگ ترین پروژه استاندارد خودرویی

خودروسازان داخلی با قیمت گذاری غلط سرکوب مالی شده اند

چراغ خط تولید رنو ساندرو در ایران خاموش می‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • حقی | 03/09/1397 در 12:49

    باسلام یکی ازبستگان نزدیک من در19 آذ1سال96 یکدستگاه ساندرو استپ وی اتومات ثبت نام کرده وقراربوده درهفته چهارم خرداد 97 دعوتنامه بفرستند ولی تاکنون (3/آذر97) هنوز حتی دعوتنامه هم ارسال نشده است ممکن است بفرمایید تا کی باید صبرکنیم ؟ یکسال برای خرید وتحویل خودرو نسبتا تولید ملی کافی نیست؟
    باتشکر

کیوسک مطبوعاتی