پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قدیمی ترین فولکس واگن بیتل (7)

قدیمی ترین نمونه فولکس واگن بیتل در جهان بازسازی شد

فولکس واگن بیتل، نامی که برای تمام ماشین بازها آشناست. یکی از دوست داشتنی ترین خودروهای ساخته شده به دست بشر که نزدیک به 8 دهه بر روی خط تولید قرار گرفت. از فیلم هربی گرفته تا خاطرات پدربزرگ ها، فولکس واگن بیتل همیشه محبوب بوده است. اکنون فردی به نام Ondrej Brom که علاقه […]

ارشیا
چهارشنبه - ۱۴ فروردین ۱۳۹۸

فولکس واگن بیتل، نامی که برای تمام ماشین بازها آشناست. یکی از دوست داشتنی ترین خودروهای ساخته شده به دست بشر که نزدیک به 8 دهه بر روی خط تولید قرار گرفت. از فیلم هربی گرفته تا خاطرات پدربزرگ ها، فولکس واگن بیتل همیشه محبوب بوده است. اکنون فردی به نام Ondrej Brom که علاقه زیادی به نمونه های مختلف بیتل دارد، قدیمی ترین نمونه موجود از بیتل در جهان را بازسازی کرده است.

قدیمی ترین فولکس واگن بیتل (6)

پیداکردن یک نمونه از مدل های اولیه بیتل که امروزه تعداد انگشت شماری از آن باقی مانده است، برای علاقه مندان به بیتل به مانند یک رویا تشبیه می شود. حتی Ondrej Brom مالک فعلی خودرو، هنگامی که این نمونه از بیتل را در زیر یک درخت پیدا کرد، فکرش را هم نمی کرد که این خودرو شماره شاسی 20 از 21 میلیون نمونه تولید شده باشد. اگر بخواهیم دقیق تر به این خودرو بپردازیم، شماره شاسی 20 یک نمونه KdF-wagen Type 60 مدل 1941 است.

قدیمی ترین فولکس واگن بیتل (2)

نام فولکس واگن تا بعد از جنگ جهانی دوم بر روی نمونه بیتل وجود نداشت. این خودرو 2 سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم به شاعر معروف آلمانی یعنی Paul Lincke تعلق داشته است. Ondrej Brom این خودرو را در سال 1988 در شرایطی نامناسب پیدا کرد. او خودرو را در زیر یک درخت بزرگ پیدا کرد که زیر حاله ای از خاک پنهان شده بود. در آن زمان Ondrej Brom که یک دانشجو بوده است، با 4 هزار کرون چک به سراغ مالک خودرو رفت اما او قیمت 60 هزار کرون را برای این خودرو در نظر گرفته بود. 9 سال طول کشید تا او بتواند مالکیت این خودرو را در اختیار بگیرد.

قدیمی ترین فولکس واگن بیتل (5)

به هر حال قدیمی ترین نمونه بیتل در جهان توسط وی خریداری شد. پس از شست و شوی بدنه و صافکاری، پلاکی که شماره شاسی بر روی آن هک شده بود نمایان شد که نشان می داد این قدیمی ترین نمونه بیتل در جهان است. اکنون این خودرو بصورت دقیقی بازسازی شده و به حالت اوریجینال خود بازگشته است.

قدیمی ترین فولکس واگن بیتل (1)

مالک این خودرو فعلا قصدی برای فروش آن ندارد اما در صورت فروش، امکان شکستن رکوردی جدید برای بیتل دوست داشتنی وجود دارد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

بیتل یک میلیون دلاری!/ راز این فولکس واگن ارزشمند در چیست؟

اولین فورد ماستنگ کوپه ساخته شده به فروش خواهد رسید

شلبی GT350 کمیاب پس از 30 سال در یک گاراژ پیدا شد

ایرلندی پر سرعت! / تیونینگ پورشه 911 کلاسیک توسط DP Motorsport

جانی دوباره برای تویوتا FJ40 / معرفی جدیدترین اثر هنری FJ Company

فورد تاندربرد بازیگر مشهور به فروش می رسد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی