پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا_لوگو_saipa_logo

قیمت خودرو 10 تا 12 درصد افزایش خواهد یافت

به اعتقاد نمایده سایپا در شورای رقابت با توجه به تورم، قیمت خودرو 10 تا 12 درصد افزایش خواهد یافت. با توجه به فرمول شورای رقابت و جلسات کارشناسی برگزار شده و توجه به تورم بخشی صنعت خودرو، پیش بینی می شود حداقل افزایش 10 تا 12 درصدی قیمت خودرو مورد تایید شورای رقابت قرار […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

به اعتقاد نمایده سایپا در شورای رقابت با توجه به تورم، قیمت خودرو 10 تا 12 درصد افزایش خواهد یافت.

با توجه به فرمول شورای رقابت و جلسات کارشناسی برگزار شده و توجه به تورم بخشی صنعت خودرو، پیش بینی می شود حداقل افزایش 10 تا 12 درصدی قیمت خودرو مورد تایید شورای رقابت قرار گیرد و نهایتا تا پایان شهریور ماه قیمت های جدید اعلام شود.

حسن احدزاده نماینده سایپا در شورای رقابت، با بیان این مطلب گفت: به دلیل عدم تشکیل جلسات شورای رقابت در سال جدید هنوز قیمت خودرو در سال 1394 تعیین نشده و مقرر شده است حداکثر ظرف هفته جاری یا هفته آینده جلسه این شورا تشکیل و قیمت خودرو تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص کاهش یا افزایش قیمت خودرو گفت: اصولاً در چند سال اخیر قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام شده و این شورا نیز بر اساس فرمولی خاص قیمت خودرو را تعیین می‌کند که در این فرمول شاخص های مختلفی از جمله تورم بخشی مد نظر قرار می‌گیرد.

احد زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در یک سال گذشته تورم بخشی صنعت خودرو افزایشی بوده و در بسیاری از موارد قیمت مواد اولیه و هزینه‌های سربار تولید رشد داشته است، به طور حتم قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

چرا جلسه شورای رقابت هنوز تشکیل نشده است.

با پایان یافتن اولین دوره ماموریت 6 ساله شورای رقابت در اوایل تیرماه سال جاری، قرار بر این شد، جلسات آینده شورا با حضور نمایندگان جدید برگزار شود. اما با گذشت دو ماه از این موضوع هنوز شورای رقابت تعطیل بوده و امکان برگزاری جلسات خود را ندارد.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در همین ارتباط می‌گوید: عدم معرفی اعضاء جدید باعث شده تا شورا نتواند جلسات خود را برگزار نماید. این در حالی است که موضوعات مختلفی در دستور کار شورای رقابت قرار داشته و باید آنها را در اسرع وقت مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز حکم 8 نفر از اعضاء به امضاء رئیس جهمور نرسیده است، افزود: البته رئیس قوه قضائیه هم حکم دو نفر از قضات دیوان عالی کشور را امضاء نکرده است.

شیوا اضافه کرد: علاوه بر این رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران هم نماینده جدید خود را به شورا معرفی نکرده است.

حذف قیمت گذاری خودرو از اختیارات شورای رقابت؟!

انتقاد شدید انجمن خودروسازان از عملکرد شورای رقابت

تعطیلی 48 روزه شورای رقابت و نارضایتی خودروسازان

افزایش 21 درصدی ارز مبادله ای و درخواست برای افزایش قیمت خودرو

تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو در دست بررسی

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی