پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

اما و اگرهای تبدیل طرح زوج و فرد به طرح ترافیک

چندی پیش معاون شهردار تهران از تبدیل طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک در سال آینده خبر داده بود. اما رئیس پلیس تهران در این رابطه گفته: حذف طرح زوج و فرد با قانون مغایرت دارد و این اظهار نظر کارشناسی نشده و بدون مشورت با پلیس مطرح شده است. همچنین رئیس […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

چندی پیش معاون شهردار تهران از تبدیل طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک در سال آینده خبر داده بود. اما رئیس پلیس تهران در این رابطه گفته: حذف طرح زوج و فرد با قانون مغایرت دارد و این اظهار نظر کارشناسی نشده و بدون مشورت با پلیس مطرح شده است. همچنین رئیس پلیس راهور تهران نیز از تاثیر مخرب این اقدام بر روی سایر معابر تهران گفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که وارد طرح ترافیک می‌شوند یک پیامک با «مضمون منظور شدن عوارض شهری به حساب آنها»، داده می‌شود، گفت:‌کسی که وارد طرح ترافیک می‌شود یک بار توسط پلیس اعمال قانون و جریمه 20 هزارتومانی می‌شوند. ظاهرا قانونی در شورای شهر وجود دارد که این افراد باید مجددا جریمه شوند، اما باورم بر این است که برای یک تخلف نباید دو بار جریمه صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه طرح حذف زوج و فرد و افزایش محدوده طرح ترافیک، یادآور شد: به نظرم اگر طرحی می‌خواهد اجرا شود باید در رابطه با آن در مراجع قانونی بحث شود، اما برخی افراد ذهنیات خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند، این موضوع (حذف طرح زوج و فرد) با قانون مغایرت دارد، اصلی‌ترین دستگاه در رابطه با این موضوع پلیس است چون ترافیک را هدایت می‌کند، درباره این موضوع باید کار کارشناسی صورت گرفته و سپس اطلاع‌رسانی شود.

همچنین سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: کاهش یا افزایش محدوده طرح ترافیک از اختیارات شورای ترافیک شهر تهران است.

وی افزود: در خواست معاونت حمل و نقل به این شورا ارایه شده و در حوزه های مختلف بررسی و در نهایت تصمیم گیری و اجرا می شود.

مهماندار تاکید کرد: افزایش محدوده طرح ترافیک، تصمیم یک نهاد نیست.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بنظر می رسد گسترش محدوده طرح ترافیک به محدوده طرح زوج و فرد و اخذ عوارض ازآن آثار مخربی روی بقیه معابر شهر خواهد داشت.

وی افزود: اگر فضایی را از مردم بگیریم باید پیش بینی تردد در سایر معابر و بزرگراه ها را داشته باشیم.

 

سال آینده طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل می شود

طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) چگونه اجرا می شود؟

خودروهای فاقد معاینه فنی در تمام شهرهای استان تهران جریمه می شوند

ماجرای ارسال پیامک بدهی عوارض به شهروندان چیست؟

امکان پرداخت قسطی بدهی طرح ترافیک / چگونه بدهی هر پلاک را استعلام کنیم؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی