پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کونیگزگ ریگرا فیبر کربن لخت (1)

اولین کونیگزگ ریگرا ساخته شده از فیبر کربن لخت معرفی شد

کمپانی کونیگزگ که در ساخت قطعات فیبر کربنی برای خودروهایش مهارت بالایی دارد، اکنون با معرفی نمونه ای با قطعات فیبر کربنی خالص وارد مرحله جدیدی شده است. این اولین باریست که بدنه یک خودرو از فیبر کربن لخت ساخته می شود. به گفته کمپانی کونیگزگ، در بدنه این خودرو از هیچ گونه موادی از […]

ارشیا
جمعه - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

کمپانی کونیگزگ که در ساخت قطعات فیبر کربنی برای خودروهایش مهارت بالایی دارد، اکنون با معرفی نمونه ای با قطعات فیبر کربنی خالص وارد مرحله جدیدی شده است. این اولین باریست که بدنه یک خودرو از فیبر کربن لخت ساخته می شود.

کونیگزگ ریگرا فیبر کربن لخت (3)

به گفته کمپانی کونیگزگ، در بدنه این خودرو از هیچ گونه موادی از جمله جلا دهنده، رنگ لاکی و ورنی استفاده نشده است. نه تنها استفاده از قطعات فیبر کربنی خالص در بدنه، چهره منحصر به فردی را به این خودرو بخشیده است، بلکه در اصل از نظر فنی هم بهره وری مناسبی داشته است. به گونه ای که اکنون مدل تمام فیبر کربنی کونیگزگ 20 کیلوگرم سبک تر از نمونه معمولی ریگرا است.

کونیگزگ ریگرا فیبر کربن لخت (4)

به گفته مهندسین کمپانی قطعات این خودرو نسبت به فیبر کربن رنگ شده مقاومت بیشتری هم از خود نشان می دهد. بنابراین استفاده از چنین قطعاتی در بدنه این خودرو کاملا یک بازی برد-برد بوده است. اما پروسه ساخت این قطعات هم در نوع خود بسیار زمان بر است. از آنجایی که کار با فیبر کربن لخت که هیچ گونه پوششی ندارد امری دشوار است، پروسه ساخت آن جای کمی را برای آزمون و خطا باقی می گذارد. به طوری که ممکن است با کوچکترین اشتباهی کل بدنه خودرو خراب شود.

کونیگزگ ریگرا فیبر کربن لخت (6)

کمپانی کونیگزک قصد دارد 80 نمونه از این خودرو را تولید کند که تمامی نمونه های آن از سال 2017 پیش فروش شده اند. اما از آنجایی که پروسه ساخت این خودرو زمان بر است، اکنون پس از یک سال اولین نمونه تحویل داده شده است.

کونیگزگ ریگرا فیبر کربن لخت (2)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

لامبورگینی SC18، هیولایی ساخته شده بر پایه اونتادور

معرفی جدید ترین شاهکار مک لارن / اسپیدتِیل، تلفیقی از قدرت و آیرودینامیک

کونیگزگ Ragnarok ، جانشین آگرا RS خواهد شد

تصادف میلیون دلاری! / کونیخ زگ میلیونر ایرانی تصادف کرد

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

آپدیت جدید بازی های فورزا 7 و گرن توریزمو اسپرت منتشر شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی