پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک S3

چرا جک S3 بخریم؟/ کراس اووری مطمئن در شرایط نامطمئن بازار

جک S3 کراس اوور کامپکتی به شمار می رود که در راستای تکمیل سبد محصولات این خودروساز چینی به ایران آمده و توسط شرکت کرمان موتور عرضه می شود. محصولات جک میان دیگر خودروهای چینی بازار ایران، طرفدار قابل توجهی دارند و S3 نیز با تکیه بر همین پیشینه مناسب و فروش قابل توجه برادر […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۷

جک S3 کراس اوور کامپکتی به شمار می رود که در راستای تکمیل سبد محصولات این خودروساز چینی به ایران آمده و توسط شرکت کرمان موتور عرضه می شود. محصولات جک میان دیگر خودروهای چینی بازار ایران، طرفدار قابل توجهی دارند و S3 نیز با تکیه بر همین پیشینه مناسب و فروش قابل توجه برادر بزرگ ترش یعنی مدل S5 به کشورمان آمده است و در شرایط فعلی با قیمتی منطقی نسبت به رقبا و بازار کنترل شده اش، خریداران را بیش از پیش وسوسه می کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

بدون شک کراس اوورهای شهری متنوع ترین سگمنت بازار خودرو ایران را تشکیل می دهند. خودروهایی که متقضایشان بیش از پیش افزایش یافته و به قول معروف، برای خریدشان سر و دست می شکنند! این جمله که می خواهیم بگوییم، در وضعیت فعلی دیگر تکراری شده و در بیشتر مقالات و بررسی ها به آن بر می خورید! اما چه بخواهیم چه نخواهیم، ممنوعیت واردات خودرو و افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی، باعث شده تا بخش قابل توجهی از خریداران از دایره مخاطبان این خودروها خارج شوند. حتی برای آن هایی که همچنان پول خرید ماشین خارجی دارند هم به صرفه نیست که برای خرید خودرویی که نهایت 200 تا 300 میلیون تومان ارزش دارد، 600 میلیون بپردازند! در چنین شرایطی، بازار چینی ها از همیشه داغ تر شده.

جک s3-تحویل اولین سری

البته پیش از ممنوعیت واردات خودرو و وضعیت فعلی بازار، شرکت های خودروساز عملکرد قابل توجهی در متنوع کردن سبد محصولات خود با خودروهای روز چینی داشتند و اتفاقا این محصولات جدید اقبال بلندی هم در بازار داشتند و دارند. پس نمی توانیم بگوییم تنها دلیل رونق گرفتن بازار چینی ها، ممنوع شدن واردات خودرو و راه چاره نداشتن خریداران است. کسی نمی تواند منکر پیشرفت چینی ها در چند سال اخیر شود. خودروهای چینی در مسیر پیشرفت به مراتب زیباتر، با کیفیت تر و ایمن تر از قبل شده اند و اگر یک طرفه به قاضی نرویم، باید گفت فاصله کوتاهی تا رسیدن به رقبای آسیایی دارند.

جک s3-تحویل اولین سری

یکی از برندهای خودروساز چینی که در ایران توسط خودروساز خوش نام کشور، کرمان موتور عرضه شده، جک به شمار می رود. جک از سال 2010 در جمع 10 خودروساز برتر چین قرار گرفته و محصولات اش میان خودروهای چینی همواره به کیفیت مناسب و مشخصات فنی قابل قبول شهرت دارند. تنوع محصولات جک در ایران رو به گسترش است و شرایط سخت فعلی هم نتوانسته ترمز کرمان موتور را برای عرضه این خودروها بکشد. البته که فرایند تولید و تامین قطعات به مراتب سخت تر و پر هزینه تر از قبل شده، اما این شرکت با درایت قابل قبولی بازار محصولات جک را در ایران کنترل کرده. گواه این ادعا، جک S3 است که مدت زیادی از عرضه آن به بازار نمی گذرد. این کراس اوور کامپکت به پشتوانه موفقیت برادر بزرگ ترش S5 به ایران آمد و اگر منصف باشیم، توانسته بخش زیادی از این موفقیت را تکرار کند.

در شرایطی با شما صحبت می کنیم که در بازار خودروهای داخلی، مشکلات تولید و عدم صدور مجوز قیمت گذاری باعث کاهش عرضه و ایجاد اختلاف قیمت کارخانه و بازار برای خودروهای داخلی شده است. چنین شرایطی باعث بلاتکلیفی خریداران شده. چرا که بیم این را دارند که با خرید یک خودرو در بازار که اختلاف قیمت چند 10 میلیون تومانی با کارخانه دارد، خودروسازان عرضه را آغاز کرده و این قیمت در بازار بشکند و ضرر کنند. از سوی دیگر با سیر صعودی تورم، ارزش پول آن ها رو به کاهش است و هرچه سریع تر قصد دارند نقدینگی را به کلایی سرمایه ای مثل خودرو تبدیل کند. با تحلیلی که بر بازار خودرو داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که یکی از بهترین انتخاب ها چه برای سرمایه گذاری، چه برای استفاده بلند مدت، جک S3 محصول جدید کرمان موتور است.

جک s3-تحویل اولین سری

اگر دقت کرده باشد، کرمان موتور در این شرایط نیز هر از گاهی پیش فروش جک S3 را با تحویل کوتاه مدت اعلام می کند و همین ویژگی باعث شده از معدود خودروهای باشد که هیچ گونه اختلاف قیمت در بازار ندارد. قیمت جک S3 توسط کرمان موتور حدود 160 میلیون تومان اعلام شده و در بازار نیز این خودرو با همین قیمت خرید و فروش می شود. این در حالی است که عرضه محدود رقیبی همچون هایما S5 باعث شده قیمت اش در بازار تا 180 میلیون تومان هم افزایش پیدا کند.

از بحث بازار و قیمت که فاصله بگیریم، به دلایل فنی که برای خرید جک S3 وجود دارد می رسیم.

طراحی پخته تر از رقبا یکی از مزیت های رقابتی جک S3 به شمار می رود. این کراس اوور جمع و جور ظاهری متناسب دارد که بر خلاف سایر هم وطنانش زود خسته کننده نمی شود. همچنین شباهت با خودروهای کره ای از جمله هیوندای توسان باعث می شود ارتباط بهتری با چهره S3 برقرار کنید.

کیفیت مناسب متریال به کار رفته در کابین همان چیزی است که نظر افراد مشکل پسند را به خود جلب می کند. با توجه به کیفیت دلچسب مونتاژ قطعات باید گفت کابین S3 به این زودی ها به سر و صدا نمی افتد.

جک S3

امکانات متنوع و کاربردی یکی از مهمترین اولویت های خریداران ایرانی به شمار می رود. جک S3 از این نظر خریدار را راضی می کند. سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، آیینه ها و شیشه های برقی، خروجی برقی 12 ولت، سنسور نور (روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها)، کلیدهای تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، کنترل فشار باد تایرها TPMS و سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر، پوشش چرمی صندلی ها و فرمان با دوخت قرمز رنگ از مهمترین امکانات رفاهی S3 به شمار می روند.

جک S3

ابعاد جمع و جور جک S3 باعث می شود تا در عین تجربه لذت شاسی بلند سواری، مانورهای راحتی در شهرهای پرترافیک و شلوغ داشته باشید و برای پیدا کردن جای پارک به دردسر نیافتید. در حالی که سوار بر خودرویی هستید که نسبت به هاچ بک کراس های بازار بزرگ تر است و آن حس مصنوعی را القاء نمی کند.

جک s3

فضای جادار کابین و صندوق بار علی رغم ابعاد جمع و جور بدنه، نکته ای است که نظر خانواده های چند نفره که زیاد سفر می کنند را به خودش جلب می کند. صندوق بار 600 لیتری جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد. فضای پا در صندلی های جلو و عقب مطلوب است و برای داشتن فضای بیشتر بار، می توانید صندلی های ردیف عقب را بخوابانید.

جک S3

حساسیت کمتر پیشرانه نسبت به موتورهای توربو یکی از ویژگی هایی است که افراد محافظه کار را به جک S3 علاقه مند می کند. شاید ابتدا تصور کنید برخوردار نبودن پیشرانه از توربوشارژ باعث می شود توان کمتری از رقبا در اختیار داشته باشید. اما همین اتفاق باعث می شود هر روز با مشکلات بنزین کم کیفیت داخلی دست و پنجه نرم نکنید و استرسی برای به تعویق افتادن تایم تعویض روغن و سرویس خودرو نداشته باشید.

 

ایمنی مناسب یکی دیگر از ویژگی های رقابتی جک S3 به شمار می رود. 46 درصد بدنه از ورق های فولادی محکم و 33 درصد آن از فولاد گالوانیزه تشکیل شده است. جک S3 از ایربگ راننده و سرنشین جلو بهره می برد و به سیستم های کمکی در رانندگی همچون ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، کنترل ESC و سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی HAC مجهز شده است. جک S3 در تست های تصادف موسسه ایمنی C-NCAP موفق شده 5 ستاره را در کارنامه خود ثبت کند.

سواری نرم تر از رقبای هم کلاس و هم قیمت، ویژگی است که سرنشینان را به جک S3 علاقه مند می کند و باعث می شود در مسافرت های طولانی احساس خستگی نکنید. تعلیق S3 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میل پیچشی نیم مستقل است.

خدمات پس از فروش مناسب و شبکه تامین قطعات یکی از مهمترین مواردی است که در کنار تمام ویژگی های یک خودرو اهمیت پیدا می کند. کرمان موتور امتحانش را در این زمینه پس داده و محصولات جک بر خلاف بعضی خودروهای چینی در بازار ایران، خریداران شان را در تعمیرات و خدمات پس از فروش به دردسر نیانداخته اند.

جک S3

امکانات جک S3

ایربگ راننده و سرنشین جلو-آیینه های جانبی برقی-کنترل فشار باد چرخ ها-کامپیوتر سفری-تهویه مطبوع اتوماتیک-صندلی های چرمی-سیستم کنترل پایداری الکترونیکی-سنسور پارک عقب-سانروف برقی-سیستم کنترل ایستایی در سربالایی-سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو-چراغ های روشنایی در روز-چراغ های اتوماتیک جلو-تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان

ابعاد جک S3

طول: 4325 میلی متر
عرض: 1765 میلی متر
ارتفاع: 1660 میلی متر
فاصله میان 2 محور: 2560 میلی متر
وزن: 1250 کیلوگرم

مشخصات فنی جک S3

موتور مجهز به سیستم VVT و سیستم انژکتور چند نقطه ای، 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1590 سی سی
قدرت: 107 اسب بخار در 6000 دور
گشتاور: 155 نیوتن متر در 3500 تا 4500 دور
گیرباکس CVT، استاندارد یورو 5
حجم مخزن سوخت: 45 لیتر
مصرف سوخت: 6 تا 7 لیتر در 100 کیلومتر
حجم مخزن سوخت: 45 لیتر
وزن: 1250 کیلوگرم

نوشته: میلاد میرعابدینی

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • پژمان | 21/09/1397 در 11:17

    من 9 ماهه این خودرو رو دارم، در مجموع ماشین خیلی خوب و دوست داشتنی هست….
    نکات مثبت:
    سواری نرم و راحت، فرمانپذیری عالی، مصرف سوخت پایین، حس کراس آور واقعی، کولر قوی نسبت به رقبا، امنیت بالا، گیربکس کاملا هماهنگ با موتور، شتاب ثانویه خیلی خوب، ترمزهای نرم و دقیق، داشتن سیستم ESP (ماشین های تو این رنج قیمت هیچ کدوم این سیستم رو ندارند)، کیفیت بالای متریال داخل نسبت به رقبا، صندوق و کابین جادار نسبت به ابعاد کامپکت خودرو، ظاهر مدرن و جذاب، تریم داخلی نسبتا ساده اما بسیار زیبا و جذاب، آینه بغل بزرگ با وسعت دید زیاد
    نکات منفی:
    شتاب اولیه نه چندان سریع، نداشتن آینه برقی تاشو در مدل های وطنی، دشوار بودن حرکت دنده عقب در سطوح شیب دار (البته با وجود گیربکس CVT این مشکل تا حدی طبیعیه)، نفوذ زیاد صدای موتور به داخل هنگام تخته گاز، استفاده از مولتی مدیای نسبتا قدیمی در مدل های وطنی و عدم پشتیبانی از گوشی های جدید، مشکل دریافت و انتقال صدا هنگام مکالمه در حالت بلوتوث،

کیوسک مطبوعاتی