پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد ماستنگ باس 429 (1)

یکی از خاص ترین فورد ماستنگ های جهان به فروش خواهد رسید

تنها چند هفته مانده تا معرفی رسمی شلبی GT500 جدید در نمایشگاه دیترویت باقی مانده است. درست زمانی که همه منتظر معرفی نمونه جدید هستند، در سمتی دیگر بخشی از تاریخچه فورد ماستنگ به فروش خواهد رفت. یک نمونه فورد ماستنگ باس 429 کمیاب که به طور خارق العاده ای دست نخورده باقی مانده است. […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۷

تنها چند هفته مانده تا معرفی رسمی شلبی GT500 جدید در نمایشگاه دیترویت باقی مانده است. درست زمانی که همه منتظر معرفی نمونه جدید هستند، در سمتی دیگر بخشی از تاریخچه فورد ماستنگ به فروش خواهد رفت. یک نمونه فورد ماستنگ باس 429 کمیاب که به طور خارق العاده ای دست نخورده باقی مانده است.

فورد ماستنگ باس 429 (4)

امروزه پیدا کردن یک نمونه ماستنگ باس 429، حتی در شرایط اوراقی هم برای کلاسیک بازها یک آرزو به حساب می آید. تنها 859 نمونه از مدل باس 429 در سال 1969 ساخته شد که همین مسئله امروزه پیدا کردن یک نمونه از این خودرو را به امری دشوار تبدیل کرده است. مدل باس 429 منحصرا برای پاس کردن قوانین مسابقات نسکار ساخته شد.

فورد ماستنگ باس 429 (2)

در این صورت کمپانی فورد برای استفاده از موتور 429 در نمونه تورینو تالادگا نسکار، مجبور بود حداقل 500 نمونه از این موتور را بصورت شهری بر روی خودروهای خود نصب کند. خودرویی که قرار است در حراجی مکوم به نمایش در بیاید، یک نمونه باس 429 مدل 1969 است که با رنگ سفید ویمبلدون رنگ آمیزی شده است.

فورد ماستنگ باس 429 (10)

اما نکته ای که این خودرو را با سایر نمونه های ماستنگ متمایز می کند، کارکرد 18 هزار مایلی آن است. بدنه آن خودرو اکنون بصورت خارق العاده نو و عاری از پوسیدگی باقی مانده است. رینگ های مگنوم 500 فابریک هم در لاستیک های گودیر پلی گلس قرار گرفته اند. در طی سالیان تنها همدم این خودرو گرد و غبار بوده و عجیب نیست که تمام جزئیات خودرو دست نخورده باقی مانده است.

فورد ماستنگ باس 429 (11)

بدون شک بهترین قسمت داستان در زیر کاپوت خودرو قرار گرفته است. جایی که موتور 429 کیوبیک اینچی (7 لیتری) آن 375 اسب بخار قدرت تولید می کند و هنوز هم بسیاری از خودروهای امروزی را هم حریف است. زیربندی این خودرو هم برای تحمل قدرت بالای موتور تقویت شده و دیفرانسیل Traction-Lok هم بر روی آن نصب شده است. از دیگر مشخصات منحصر به فرد این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک و ترمزهای دیسکی اشاره کرد.

فورد ماستنگ باس 429 (8)

در قسمت داخل کابین هم با صحنه ای مواجه خواهید شد که در هیچکدام از خودروهای امروزی وجود ندارند. داشبور، فرمان و پنل کیلومتر شمار چوبی بسیار چشم نواز و نوستالژیک است. این خودرو در حراجی مکوم واقع در شهر کانزاس سیتی به نمایش در خواهد آمد.

فورد ماستنگ باس 429 (14)

هنوز قیمت این خودرو پیش بینی نشده اما بدون شک نباید انتظار قیمت پایینی را داشته باشیم. قبل تر یک نمونه فورد ماستنگ باس 429 با قیمتی بیش از 350 هزار دلار هم فروخته شده بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

معرفی 5 نمونه از گران ترین خودروهای فروخته شده در تاریخ پورشه

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

تنها نمونه شلبی جی تی 500 سوپر اسنیک در جهان فروخته خواهد شد

اولین فورد ماستنگ کوپه ساخته شده به فروش خواهد رسید

فورد سری F برای نهمین ماه متوالی رکورد فروش در بازار آمریکا را از آن خود کرد

شلبی GT350 کمیاب پس از 30 سال در یک گاراژ پیدا شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی