پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دوچرخه های الکتریکی

افزایش 100 درصدی قیمت دوچرخه

درحالی ۸۰ درصد محصولات عرضه شده در بازار دوچرخه ایران، چینی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمت این محصولات در بازار هستیم. به گزارش پایگاه خبری رسمیی جوان خودرو؛ حبیب‌الله محمودان نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه  و درباره آخرین وضعیت قیمت دوچرخه در بازار نسبت […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۷

درحالی ۸۰ درصد محصولات عرضه شده در بازار دوچرخه ایران، چینی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمت این محصولات در بازار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمیی جوان خودرو؛

حبیب‌الله محمودان نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه  و درباره آخرین وضعیت قیمت دوچرخه در بازار نسبت به ابتدای سال جاری، اظهار کرد: 80 درصد بازار دوچرخه در ایران در اختیار محصولات چینی است و 20 درصد فضای باقی‌مانده در اختیار تولیدات داخلی و سایر تولیدات دیگر کشورهای خارجی است که دوچرخه‌های مسابقه‌ای و فیبر کربن را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در صنعت دوچرخه‌سازی هیچ کشوری توان رقابت با چینی‌ها را ندارد، خاطرنشان کرد: به دلیل حجم انبوه تولید و حمایت‌های مختلف دولت چین از صنعت دوچرخه‌سازی قیمت تمام شده محصول برای آن‌ها کاهش می‌یابد و تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با محصولات عرضه شده چینی را که با قیمتی پایین‌تر در بازار عرضه می‌شود را ندارند.

نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه، ادامه داد: بنابراین با توجه به شرایط موجود صرفه اقتصادی برای تولید دوچرخه در ایران وجود ندارد، هرچند قطعات مختلفی از جمله تنه‌های فلزی و آهنی دوچرخه در داخل تولید می‌شود، اما درباره سایر قطعات، به‌دلیل تیراژ انبوه توسط چینی‌ها امکان رقابت میسر نیست.

محمودان با تاکید بر این‌که کشورهای در حال توسعه توان رقابت با چینی‌ها را ندارند، گفت: چینی‌ها در صنعت دوچرخه‌سازی اجازه نفس کشیدن به رقبای خود را نمی‌دهند و با حمایت‌های بی‌دریغ صورت گرفته از سوی دولت، این کشور بازار ایران را به سیطره خود در آورده است.

وی در ادامه با بیان این‌که مصرف سالانه دوچرخه در ایران حدود دو میلیون دستگاه است، اظهار کرد: قیمت‌ها در حال حاضر تا 100 درصد افزایش یافته، چراکه محصولات عرضه شده در بازار وارداتی بوده و قیمت آن‌ها از نرخ ارز تبعیت می‌کند.

نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه درباره قدرت خرید مردم با توجه به افزایش 100 درصدی قیمت دوچرخه در بازار نیز بیان کرد: تقاضا هم‌چنان در بازار وجود دارد، اما به‌دلیل پایین‌بودن قدرت خرید مردم و جمع‌شدن نقدینگی در بازار، تقاضا به سمت‌وسوی دوچرخه‌هایی با قیمت پایین‌تر سوق پیدا کرده است و قدرت خرید برای دوچرخه‌های گران‌قیمت‌تر وجود ندارد.

از ابتدای سال جاری با افزایش نرخ ارز محصولات عرضه شده در بازار دوچرخه با توجه به وابستگی این حوزه به محصولات خارجی، افزایشی 100 درصدی یافته است، بنابراین با توجه به این‌که محصولات عرضه شده در بازار ایران عموما چینی هستند و قیمت آن‌ها تا دو برابر افزایش یافته است، قدرت خرید مردم به سمت تولیدات ارزان‌قیمت‌تر سوق پیدا کرده و امکان رقابت برای تولیدکنندگانی که محصولات خود را با قیمت بیش‌تر در بازار عرضه می‌کنند، وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اجرای طرح پلیس دوچرخه سوار در تهران

ساخت اولین پارک دوچرخه در یزد

“دوچرخه اشتراکی” طرحی برای کاهش آلودگی هوا و رفع معضل ترافیک

خانه دوچرخه ، طرحی شکست خورده در پایتخت

دوچرخه بوگاتی با بدنه کربنی و قیمت نجومی

دوچرخه های برقی، پاسخی به کاستی‌های دوچرخه‌ های معمولی

دوچرخه عادی با الکترون ویل ، الکتریکی می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی