پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورولت کوروت L-88 کوپه و کانورتیبل (14)

دو نمونه از کمیاب ترین مدل های کوروت به فروش خواهند رسید

کمپانی شورولت بین سال های 1967 تا 1969 مدلی با نام L-88 را از کوروت تولید کرد. تنها 216 نمونه از مدل L-88 ساخته شد و اکنون یکی از کمیاب ترین و خواستنی ترین نمونه های کوروت به حساب می آید. اکنون یک جفت از نمونه های L-88 در حراجی مکوم به فروش خواهد رفت. […]

ارشیا
سه شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

کمپانی شورولت بین سال های 1967 تا 1969 مدلی با نام L-88 را از کوروت تولید کرد. تنها 216 نمونه از مدل L-88 ساخته شد و اکنون یکی از کمیاب ترین و خواستنی ترین نمونه های کوروت به حساب می آید. اکنون یک جفت از نمونه های L-88 در حراجی مکوم به فروش خواهد رفت. جفتی که در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند.

شورولت کوروت L-88 کوپه و کانورتیبل (4)

این مدل از موتور 427 کیوبیک اینچی با 430 اسب بخار قدرت بهره می برد و یکی از قدرتمند ترین خودروهایی آمریکایی دهه 60 میلادی محسوب می شد. قیمت پیشنهادی برای این جفت بین 1,100,000 تا 1,350,000 دلار است. چیزی که باعث ارزشمند تر شدن این دو نمونه می شود، اولی تاریخچه جالب مدل کانورتیبل و دومی کارکرد نزدیک به 2000 مایلی نمونه کوپه است.

شورولت کوروت L-88 کوپه و کانورتیبل (2)

هنگامی که نمونه کوپه خریداری شد، مستقیما به پارکینگ منتقل شد و تا دهه 90 میلادی دست نخورده باقی ماند. سپس در دهه 90 میلادی پس از فروخته شدن خودرو به مالک جدید، تنها 2000 مایل تا به امروز کار کرد. این خودرو دارای کابین مشکی رنگ است و در زیر خودرو لاستیک های فابریک فایرستون باقی مانده اند. این خودرو با سرسیلندرهای آلومینیومی با قابلیت بالا ساخته شده بود و گیرباکس مانسی 4 دنده M22 ملغب به سنگ شکن هم بر روی آن نصب شده است.

شورولت کوروت L-88 کوپه و کانورتیبل (3)

نکات قابل توجه دیگری همچون ترمزهای دیسکی، سیستم احتراق ترانزیستور شده و زیر بندی تقویت شده هم در این خودرو وجود داشته است. نمونه کانورتیبل برای اولین بار توسط تونی دی لورنزو سفارش داده شده بود. راننده معروف دهه 60 میلادی که یک نمونه کوروت L-88 را برای استفاده روزانه خود خریداری کرده است. تنها یک نمونه دیگر از کوروت L-88 همانند این خودرو ساخته شده بود که بیشتر مشخصات مسابقه ای داشت تا شهری. دی لورنزو با محاسبه قیمت تمامی آپشن های سفارش داده شده، این خودرو را با قیمت 4438 دلار خریداری کرد.

شورولت کوروت L-88 کوپه و کانورتیبل (9)

دی لورنزو این خودرو را با هدرزهای کرومی و اگزوز کناری سفارش داد. بعدا این خودرو به یکی از خلبانان Pan Am فروخته شد و در مسابقات مختلفی در اروپا شرکت کرد. سپس بار دیگر خودرو به آمریکا بازگردانده شد و بازسازی شد. این خودرو هم به مانند نمونه کوپه جوایزی را در نمایشگاه ها بدست آورده است. اکنون جفت این خودروها در حراجی مکوم به فروش خواهند رسید.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

یکی از خاص ترین فورد ماستنگ های جهان به فروش خواهد رسید

معرفی 5 نمونه از گران ترین خودروهای فروخته شده در تاریخ پورشه

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

تنها نمونه شلبی جی تی 500 سوپر اسنیک در جهان فروخته خواهد شد

جگوار XJ220C پر افتخار به فروش می رسد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی