پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای بورگوارد در گمرک

خودروهای وارداتی در گمرک مانده به زودی ترخیص می‌شوند

در حالی که تعداد ۱۵ هزار دستگاه خودرو وارداتی مدت‌هاست در گمرکات کشور خاک می‌خورند، وزیر صنعت از پرونده‌های تخلف در ثبت سفارش به عنوان مانع اصلی ترخیص این خودروهای وارداتی خبر داده است. در حالی که این مقام مسئول عنوان کرده بسیاری از این خودروها به صورت قانونی وارد شده اند و مشکلی برای […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

در حالی که تعداد ۱۵ هزار دستگاه خودرو وارداتی مدت‌هاست در گمرکات کشور خاک می‌خورند، وزیر صنعت از پرونده‌های تخلف در ثبت سفارش به عنوان مانع اصلی ترخیص این خودروهای وارداتی خبر داده است. در حالی که این مقام مسئول عنوان کرده بسیاری از این خودروها به صورت قانونی وارد شده اند و مشکلی برای ترخیص ندارند. رحمانی تاریخ دقیقی برای ترخیص خودروهای وارداتی اعلام نکرده، اما گفته این خودروها به زودی و با تصویب هیات دولت ترخیص خواهند شد.

 

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ترخیص چند هزار دستگاه خودروی وارداتی مانده در گمرکات کشور، گفت: به زودی خودروهای وارداتی مانده در گمرکات تعیین تکلیف خواهند شد.

وی در خصوص جلسه‌اش با معاون اول رئیس جمهور گفت: این جلسه به تنظیم بازار اختصاص  داشت و به طور حتم به زودی در مورد خودروهای وارداتی تصمیمات جدید اتخاذ شده  و نتیجه  به مردم اعلام می‌ شود.

رحمانی یادآوری کرد: مشکل اصلی برای عدم ترخیص این خودروها به پرونده‌های تخلف ثبت سفارش باز می‌گردد که موجب شده خودروها در گمرک توقیف شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از خودروهای مانده در گمرکات، دارای مشکلات و موانع قانونی برای ترخیص هستند اما تعداد زیادی هم مشکل قانونی ندارند و بعد از تصویب هیأت دولت ترخیص خواهند شد.

وی اذعان کرد: نحوه ترخیص، پرداخت مابه التفاوت ارزی و مسائلی از این دست است که مسائل فنی محسوب می‌شود اما ما به دنبال آن هستیم تا حق مردم در این میان رعایت شود.

 

تدام ممنوعیت واردات خودرو بر اساس لایحه بودجه

چشم امید واردکنندگان خودرو به گره گشایی وزیر جدید/ ترخیص خودروهای در گمرک مانده، الویت اول انجمن واردکنندگان خودرو

برنامه ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد/ تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده در انتظار تصمیم هیات دولت

کدام ارزبری بیشتری دارد؛ موز یا خودرو؟! / تصمیمات خلق الساعه بلای جان واردکنندگان خودرو

از چه تاریخی ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک ممنوع شده است؟

اعلام ساز و کار جدید واردات خودرو از سوی وزارت صنعت

واردات خودرو تنها تا پایان سال ممنوع است/ سهم ۷ درصدی خودروهای وارداتی از بازار

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

خودروهای وارداتی قانونی هرچه سریع تر ترخیص شوند

بلاتکلیفی خودروهای واردشده با ارز دولتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی