پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 207

راهبرد ساپکو در دوره تحریم صنعت خودرو/ بومی سازی فن آوری تولید قطعات با تکنولوژی بالا 

مديرعامل ساپكو گفت: اين شركت برنامه هاي جامعي جهت افزايش عمق خودكفايي قطعات و مجموعه ها درزمينه طراحي و مهندسي، فرآيند توليد و مواد اوليه دارد. حسين نجاري حداكثر بهره برداري از منابع موجود، تعميق و توسعه خودكفايي را از جمله اقدامات ويژه ساپكو در مقابله با تحريم‌ها عنوان كرد و گفت: بازنگري در استانداردها […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۷

مديرعامل ساپكو گفت: اين شركت برنامه هاي جامعي جهت افزايش عمق خودكفايي قطعات و مجموعه ها درزمينه طراحي و مهندسي، فرآيند توليد و مواد اوليه دارد.

حسين نجاري حداكثر بهره برداري از منابع موجود، تعميق و توسعه خودكفايي را از جمله اقدامات ويژه ساپكو در مقابله با تحريم‌ها عنوان كرد و گفت: بازنگري در استانداردها و سياست هاي كيفي و اصلاح روش ها،‌ سيستم ها و فرآيندها از ديگر رويكردهاي ساپكو در اين زمينه است.

وي گفت: ميزان ساخت داخل قطعات در بخش هاي مختلف تولید اعم از فرآيند توليد ، قالب و ابزار، مواد اولیه و قطعات استاندارد و زیرمجموعه ها متفاوت است که در اغلب موارد به بیش از 80 درصد می رسد.

نجاری تاكيد كرد: براي افزایش عمق ساخت داخل برنامه هایي از جمله هماهنگی با سازندگان جهت داخلی سازی قطعات زیرمجموعه خرید خارج، تعمیق ساخت داخل و استفاده از توان تولیدکنندگان مواد اولیه فلزی و پلیمری جهت جایگزینی مواد داخلی با مواد خارجی در تولید قطعات و همچنين بومی سازی قالب و ابزارهای مورد نیاز جهت تولید قطعات خودرو را در دستور كار قرار داده ايم.

مدیر عامل ساپکو خودكفايي قطعات خريد خارجي، كاهش ارزبري قطعات و مجموعه هاي خودكفا شده، ازطريق افزايش عمق ساخت داخل خودكفايي مواد اوليه و قالب ها با منشاء خارجي و ايجاد واريانت هاي جديد براي استفاده از ظرفيت سازندگان موجود را از جمله اقدامات انجام شده ساپكو براي جبران كاهش تيراژ توليد دانست.

وی درباره اقدامات ساپكو براي بومي سازي توليد قطعات با تكنولوژي هاي بالا گفت: دسته بندی قطعات و مجموعه هاي خودرو به 5 بخش اصلی خودرو (مگاماژول) براساس طراحي وتکنولوژی ساخت و تولید صورت پذیرفته است.

کلیه گلوگاه‌ها و مشکلات  تولید و تامین قطعات اعم از فرآیند تولید، تکنولوژی ساخت، مواد اولیه و … شناسایی شده و برای تعمیق داخلی سازی مجموعه مگاماژول‌ها و زیر سیستم‌های آنها برنامه ریزی شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی