پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودروهای دوگانه سوز-سمند دوگانه سوز

چرخ پنچر تولید دوگانه سوزها!/ سمند بر قله تیراژ تولید خودروهای دوگانه سوز

در حالی که در مدت اخیر با روند کاهشی تولید خودروهای داخلی روبرو بوده ایم، تولید خودروهای دوگانه سوز نیز در مقایسه با 9 ماه سال گذشته کمتر از نصف شده است. براساس آمار منتشره، تا پایان آذر امسال فقط ۳۵ هزار و ۹۹۵دستگاه انواع خودروهای دوگانه سوز در کشور به تولید رسیده که در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۷

در حالی که در مدت اخیر با روند کاهشی تولید خودروهای داخلی روبرو بوده ایم، تولید خودروهای دوگانه سوز نیز در مقایسه با 9 ماه سال گذشته کمتر از نصف شده است. براساس آمار منتشره، تا پایان آذر امسال فقط ۳۵ هزار و ۹۹۵دستگاه انواع خودروهای دوگانه سوز در کشور به تولید رسیده که در مقایسه با ۹ ماه سال گذشته، ۲/ ۵۳ درصد افت را نشان می‌دهد.

در شرایطی زمزمه احیای سیاست دوگانه‌سوز کردن خودروها به گوش می‌رسد که آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تیراژ این محصولات در ۹ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شده است.

در حال‌حاضر فقط سمند، پژوپارس، پژو ۴۰۵ و تیبا در مدل‌های دوگانه‌سوز به تولید می‌رسد که تیراژ همه آنها در بازه زمانی تحت‌بررسی کاهش یافته است.

در این بین، ایران خودرویی ها پنج هزار و ۹۶۰ دستگاه پژوپارس دوگانه‌سوز را در ۹ ماه امسال به تولید رسانده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین، پژو ۴۰۵ نیز که تا پایان آذر امسال ۱۰ هزار و ۸۹۱ دستگاه تیراژ داشته، نسبت به ۹ ماه سال گذشته حدود ۶۰ درصد افت تولید را تجربه کرده است.

در بین دیگر خودروهای دوگانه‌سوز، سمند نیز کاهش تیراژ را در ۹ ماه امسال به خود می‌بیند.

ایران‌خودرویی‌ها ۱۴ هزار و ۱۶۱ دستگاه سمند دوگانه‌سوز را تا پایان آذر تولید و به‌تبع آن، افتی ۵۷ درصدی را متحمل شده‌اند.

سمند با وجود این افت، پرتیراژترین محصول دوگانه‌سوز خودروسازی کشور به‌شمار می‌رود.

در نهایت اما تیبای دوگانه‌سوز هم با کاهش تولید حدودا ۴۱ درصدی در ۹ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

سایپایی‌ها در بازه زمانی تحت‌بررسی، چهار هزار و ۹۸۳ دستگاه از این محصول را به تولید رسانده‌اند. تیبا تنها محصول دوگانه‌سوز سایپا به‌شمار می‌رود و این شرکت مدت‌هاست تولید پراید دوگانه‌سوز را کاهش داده است.

کاهش 71 درصدی تولید خودرو طی یکسال گذشته

الزام خودروسازان به اجرای تعهدات با 80 درصد تولیدات

آیا روند کاهشی تولید خودرو ادامه می یابد؟

پافشاری بر استانداردهای 85گانه ترمزی برای تولید خودرو

افزایش 33.3 درصدی تولید مینی بوس در کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی