پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اوبار

سرمایه گذاری همراه اول در اوبار؛ اپلیکیشن حمل بار

قطعأ روزهایی را به یاد دارید که با تاکسی های تلفنی تماس می گرفتیم و درخواست یک ماشین می کردیم و اگر ماشینی موجود بود، باید منتظر می ماندیم تا به آدرس مورد نظر ما برسد و رنگ آیفون را بزند، بدون آنکه بدانیم ماشین مورد نظر چند دقیقه دیگر از راه می رسد. به […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۷

قطعأ روزهایی را به یاد دارید که با تاکسی های تلفنی تماس می گرفتیم و درخواست یک ماشین می کردیم و اگر ماشینی موجود بود، باید منتظر می ماندیم تا به آدرس مورد نظر ما برسد و رنگ آیفون را بزند، بدون آنکه بدانیم ماشین مورد نظر چند دقیقه دیگر از راه می رسد. به همین رویه سنتی برای سفر کردن باید به آژانس های مسافرتی سری می زدیم و بلیط هواپیما تهیه می کردیم. برای فروش یکی از وسایل منزل و شخصی مان باید به سمساری ها مراجعه می نمودیم. اما دوره و زمانه عوض شده، همه چیز از طریق دستگاه دیجیتالی کوچکی به اندازه یک کف دست که در جیب ما جا می شود، قابل کنترل و انجام است.

آژانس های مسافرتی جای خود را به سایت های اینترنتی دادند، تاکسی های تلفنی جای خود را به اسنپ و تپ30 دادند، و سمساری ها کنار رفتند و جای خود را به دیوار و شیپور دادند. همه تجارت های سنتی در لبه یک دگرگونی قرار دارند ولی متأسفانه در ایران هنوز بسیاری از تجارت ها و فعالیت ها به روش سنتی انجام می شود.

یکی از این فعالیت ها، حمل بار است که پس از سالها، بالاخره شاهد یک جهش فناورانه در این بستر در کشورمان بودیم. سایت و اپلیکیشن اوبار، همانطور که از نامش، بار شما را از مبدأ به مقصد می رساند. اما برخلاف روند سنتی مرسوم، تمامی فرآیند بصورت الکترونیکی و به راحتی از طریق تلفن همراه هوشمند شما انجام می شود.

معرفی شرکت سانا گستر سبز

سایت/اپلیکیشن اوبار توسط شرکت سانا گستر سبز تکمیل و اجرا شده است. این شرکت به همت جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که پس از اخذ مدرک دکترا از دانشگاههای معتبر سوییس و کانادا به کشور بازگشته اند، در سال 1395 تأسیس شده است.

این شرکت با استفاده از توان فنی خود و دانش فناوری اطلاعات، کار تولید نرم افزار، وبسایت و اپلیکیشنهای مربوطه را به سرعت آغاز کرده و اپلیکیشنهای مختلفی در حال حاضر به بازار ارائه کرده است.

هدف و رسالت این شرکت توسعه پلتفرمهای ارتباطی و استفاده از ظرفیت و توان داخلی در راستای بهینه سازی مصرف در حوزههای مختلف میباشد. در این مدل از کسب وکار، فناوری اطلاعات و دانش تحلیل دادهها این امکان را به سانا گستر سبز و سایر شرکتهای مشابه میدهد که با حذف واسطه های سنتی و توزیع هدفمند اطلاعات، سطح سرویس بالاتر و خدمات مناسبتری را به کاربران خود ارائه دهند.

از این رهگذر و با فعالسازی ظرفیتهای خالی تولید کالا و ارائه خدمات، توان تولیدی کل در جامعه بیشتر شده و با توزیع هوشمند اطلاعات، هزینه انجام خدمات برای تمامی ذینفعان کاهش مییابد.

پس از تحول بزرگی که توسط استارتآپ ها در حمل و نقل مسافر درون شهری رخ داد، حال نوبت ترابری جادهای ایران است که با تکنولوژی پیوند بخورد. اوبار، این مهم را به انجام میرساند.

اوبار چیست؟

اوبار

اوبـار (www.ubaar.ir) خدمتی جدید برای انجام تمامی خدمات ترابری بوده که با هدف راه انـدازی بزرگتـرین و مطمئن‌ترین شبکه ترابری کشور و با بهره گیری از تیمی مجرب و متخصص فعالیت خود را آغاز نموده است.

اوبار با بازتعریف مفهوم سنتی باربری و با تکیه بر تیم به روز و کارآمد خود سعی کرده جدیدترین فناوری های پردازش داده و اطلاعات را در بازار قدیمی حمل و نقل به کار بگیرد تا افراد بتوانند در کمترین زمان و به راحتی ماشین حمل بار مورد نیاز خود را از طریق سایت و اپلیکیشن درخواست نمایند.

در اوبـار بسـتری فـراهم شده است تا ارسال کنندگان بار بتوانند محموله های مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت و بالاترین کیـفیت، سریع و مطمئن به سراسر کشور ارسال کنند.

برخی از دستاوردهای اوبار عبارتند از:

  • کسب مجوز بازارگاه الکترونیک حمل بار از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به عنوان پیشنیاز اخذ مجوز برای تبدیل شدن به اولین شرکت لجستیکی هوشمند ایران
  • اقدام فعالانه در جهت تغییر ضوابط و تعریف بستر قانونی فعالیت شرکت لجستیک هوشمند (از شهریور ۹۶ تا کنون) از طریق وزارت راه و شهرسازی و پیگیری موضوع تا تصویب ضابطه تاسیس شرکتهای حمل و نقل هوشمند
  • عملکرد در بازار جدید لجستیک کشور به عنوان مرجع قیمت گذاری حمل بار.

اوبار

یکی از ویژگی های استارت آپ ها، علاوه بر سادگی و راحتی در استفاده، این است که باعث درآمدزایی و اشتغال زایی بیشتر شوند و اوبار هم از این قاعده مستثنی نیست. راننده خودرو سنگینی را در نظر بگیرید که برای مثال، باری را از تهران به اصفهان حمل کرده و در راه برگشت باید خالی باز گردد. ولی از طریق اوبار، هم در راه رفت می تواند ظرفیت باری خود را تکمیل کند و هم اینکه در راه برگشت هم اگر کاربری در مسیر نیاز به حمل بار داشت، با حمل آن در مسیر برگشت به درآمد خود بیفزاید.

علی رغم مدت زمان کمی که از راه اندازی این محصول گذشته، اوبار توانسته است مشتریان زیادی را به خود جذب کند که از جمله آن ها می توان به شرکت ها و کارخانجات بسیاری همچون هنکل پاکوش، سن ایچ، صنایع زرین سلولز رویا، زیتون طلایی، بتن شیمی ماهان، وینوپلاستیک، شیشه‌ و گاز (شوگا)، کارتن‌سازی میهن، پارس پروفیل سازان، وین تک، آب معدنی دماوند، شرکت آکسون، پاکسان، ریل پرداز سیر، تاژ، بهنوش ایران، نماچین، صنایع بهداشتی ایران، تهران گوار، دلپذیر، پاکشو، ماسترفوده، نیک کالا، روغن بهشهر، روغن مارگارین، ایرانول، کاله، پاک،  … و صدها شرکت بازرگانی و انبار در سراسر کشور اشاره کرد. همچنین در حال حاضر بیش از 500 باربری در شهرهای مختلف ، ماشین های خود را از طریق اوبار تامین می نمایند. اوبار در همین ابتدای فعالیت با نزدیک به 75 هزار راننده آماده به خدمت و نزدیک به 45 هزار مشتری، آینده ای درخشان خواهد داشت و تحولی را در این بستر ایجاد خواهد کرد.

البته در این میان، نباید از همراهی همراه اول را در تسریع توسعه و شناساندن اوبار غافل شد. همراه اول با رویکرد جدیدی که در پیش گرفته قصد دارد با حمایت و سرمایه گزاری استارت آپ ها، فرآیند دیجیتالی کردن تجارت های سنتی را تسریع کند. امید می رود که همواره با حمایت حامیانی نظیر همراه اول شاهد پا گرفتن استارت آپ های بیشتری باشیم تا تجارت های سنتی، رونق بیشتری را به خود بگیرند.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • مجید | 03/02/1401 در 10:39

    اوبار رسما دزد هستش پول گرفت نه ماشین فرستاد نه پول رو پس داد
    خدا گرفتارش کنه

کیوسک مطبوعاتی