پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیکاپ ریچ

نمایشگاه خودرو تهران (۲۰)/ پیکاپ ریچ در آشیانه جدیدش

زامیاد که به عنوان یکی از قوی‌ترین زیر مجموعه های سایپا در سومین نمایشگاه خودرو تهران حاضر شده، پیکاپ ریچ را به عنوان محصول جدیدش به نمایش گذاشته است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بازار شاسی بلند ها و پیکاپ ها در ایران همواره پتانسیل های بسیاری داشته است. از شرایط جغرافیایی ایران […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۷

زامیاد که به عنوان یکی از قوی‌ترین زیر مجموعه های سایپا در سومین نمایشگاه خودرو تهران حاضر شده، پیکاپ ریچ را به عنوان محصول جدیدش به نمایش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

بازار شاسی بلند ها و پیکاپ ها در ایران همواره پتانسیل های بسیاری داشته است. از شرایط جغرافیایی ایران گرفته تا نیاز های سازمانی، ارگانی و روحیه طبیعت گرد و ماجراجویانه ایرانیان همه و همه باعث شده این خودروها جزو محبوب ترین های بازار در ایران باشند. اما در سال های اخیر به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه، بعضی از همکاران خارجی رفیق نیمه راه شدند تا طرف های ایرانی به فکر چاره باشند. در این میان ریچ مدتی است که از کیلومتر 9 جاده مخصوص و سایت شمالی شرکت پارس خودرو به خیابان زامیاد کوچ کرده است تا از این پس توسط زیرمجموعه تجاری ساز گروه سایپا به تولید برسد. پیکاپ ریج بعد از انتقال به خطوط تولید زامیاد با بهینه سازی هایی در بخش های مختلف از جمله سیستم انتقال قدرت و به خصوص کلاچ، ترمزها و حتی مونتاژ شده است که به نظر می رسد در دور جدید عرضه آن به بازار می تواند یک گزینه مناسب برای آفرود سواران و البته سازمان و ها و ارگان ها باشد.

پیکاپ ریچ

کوچ ریچ از پارس خودرو به زامیاد نشان از نگاه جدی تر نارنجی پوشان به این خودرو دارد.

ریچ حاصل همکاری دانگ فنگ با نیسان است و بر اساس نیسان پیک آپ، توسط ZNA زیرمجموعه گروه دانگ فنگ ساخته می شود.

ریچ در اصل در سال 2006 یعنی همان دورانی که نیسان پیکاپ در ایران به تولید می‌رسید وارد بازارهای مختلف شد.

پلتفرم پیکاپ ریچ در واقع همان پلتفرم D21/22 نیسان است. پلتفرمی که یکی از موفق ترین نمونه ها در کلاس خودش بین خودروهای ژاپنی به شمار می رود و بسیاری از پیکاپ های موفق از همین پلت فرم استفاده کرده اند.

پیکاپ ریچ از یک شاسی نردبانی کامل بهره می برد که به صورت سُلب ساخته شده است. از جمله نکات مهم در مورد این شاسی استحکام و طراحی خوب آن به منظور اعمال بارهای سنگین است.

درون سینه پیکاپ ریچ یک موتور 2438 سی سی 16 سوپاپ قرار دارد که با کد ZG24 شناخته می شود. این موتور می تواند 132.5 اسب بخار نیرو و 208 نیتون متر گشتاور تولید کند.

پیکاپ ریچ از یک گیرباکس 5 سرعته مکانیکی استفاده می کند. بخش Transfer Case یا کمک گیرباکس نیز مثل خودروهای آفرود سنتی با استفاده از یک شیفتر دنده کمک در کنار شیفتر اصلی گیرباکس فعال می شود.

نیازی نیست از خودرو پیاده شوید تا سر پولوس های جلو را Lock کنید، زیرا پولوس خلاص کن های این خودرو به صورت اتوماتیک همزمان با جا زدن دنده کمک فعال می شوند.

سیستم تعلیق در جلو از طبق های دوبل یا Double Wishbone تشکل شده است و در عقب نیز فنرهای شمش وجود دارند.

یک خودرو آفرود واقعی نباید ادوات و قطعات پیچیده ای داشته باشد. پیکاپ ریچ نیز دقیقا بر همین اساس شکل گرفته است.

پیکاپ ریچ دارای دو کیسه هوا ایمنی، ترمزهای ABS، شیشه بالا برهای برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، آینه های برقی، کاور محافظ بار و گارد محافظ جلو است.

کاتالوگ پیکاپ ریچ

مشخصات فیزیکی پیکاپ ریچ

طول: 4980 میلی متر
عرض: 1820 میلی متر
ارتفاع: 1820 میلی متر
فاصله میان 2 محور: 2950 میلی متر
وزن: 1665 کیلوگرم
ظرفیت بار مجاز محور عقبک 700 کیلوگرم
مخزن سوخت: 60 لیتر
سایز چرخ: 15 اینچ/ 225*75

مشخصات فنی پیکاپ ریچ

نوع موتور: ZG24 خطی
تعداد سیلندر: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 2438 سی سی
قدرت: 132.5 اسب بخار در 5000 دور
گشتاور: 208 نیوتن متر در 3000 دور
استاندارد آلایندگی: یورو4
مصرف سوخت ترکیبی: 10.87 لیتر

نمایشگاه خودرو تهران (19)/ پیش فروش خودروهای شاسی بلند بیسو

نمایشگاه خودرو تهران (18)/ آبي پوشان و آخرين دستاوردهاي داخلي سازي

نمایشگاه خودرو تهران (17)/ سقفی تازه برای 207 صندوق دار

نمایشگاه خودرو تهران (16)/ افتتاحیه نمایشگاه خودرو تهران 97

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی