پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیران خودرو

افزایش اعتماد مشتریان به مدیران خودرو با شفافیت در قیمت گذاری

هرچند افزایش نرخ رسمی دلار در سیستم نیما شرکت‌های تولید کننده علی‌الخصوص گروه‌های خودرویی را مجبور به افزایش قیمت محصولات خود کرد، اما این تهدید تبدیل به فرصتی شد تا مشتریان شرکت‌های متعهد به قراردادهایشان را شناسایی کنند. از اواخر بهار 97 تا پایان آذر ماه نوسانات ارزی به شکلی رقم خورد که شرکت‌های خودرویی […]

javankhodro
پنجشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۷

هرچند افزایش نرخ رسمی دلار در سیستم نیما شرکت‌های تولید کننده علی‌الخصوص گروه‌های خودرویی را مجبور به افزایش قیمت محصولات خود کرد، اما این تهدید تبدیل به فرصتی شد تا مشتریان شرکت‌های متعهد به قراردادهایشان را شناسایی کنند.

از اواخر بهار 97 تا پایان آذر ماه نوسانات ارزی به شکلی رقم خورد که شرکت‌های خودرویی با تغییرات قیمتی شدید در هزینه‌های تولید روبرو بودند. این تغییرات فرصتی شد برای سودجویان و دلالان تا مشتریان را در بحران بی‌اطلاعی و ترس از آینده به معمالات آنها تن در دهند. البته بی‌توجهی خواسته و ناخواسته برخی شرکت‌های خودرویی تاثیر‌گذار نیز در اوضاع بازار بی‌تاثیر نبود. تا آنجا که عدم توجه به تعهدات قبلی و تاخیر در تحویل قراردادهای پیشین به مشتریان، اعتبار آنها را خدشه دار کرد. البته ارائه دلایل مختلف و توجیه این شرکت‌ها مبنی بر عدم همکاری طرف‌های خارجی در تامین قطعات و افزایش نرخ دلار آنها را به سمت این عدم تعهدات سوق داد تا آنجا که اعلام قیمت‌های پلکانی را در دستور کار قرار دادند و در شرایطی که بازار منتظر عرضه منطقی و حفظ تعادل خود بود، هیچ طرح فروش و عرضه رسمی با تحویل به روز از سوی آنها اتفاق نیافتاد.

در مقابل شرکت مدیران‌خودرو به عنوان یکی از خودرو سازان بزرگ کشور ضمن تمام مواجهه با فشارهای مختلف خود را مقید به انجام تعهدات در قبال مشتریان دانسته تا آنجا که در نوبت اول تعهدات فروش خود را با توجه به موجودی مواد اولیه و با حداقل افزایش قیمت به مشتریان تحویل داد و در نوبت بعد با توجه به هزینه تمام شده تهیه مواد اولیه قیمتگذاری و ثبت نام و عرضه عادی محصولات خود را در پیش گرفت. شفافیت در قیمت‌گذاری، ثبت نام خودرو بر اساس نیاز مشتریان و تلاش در تسهیل خرید مشتریان، تحویل فوری و 30 روزه محصولات از جمله برنامه‌های مدیران‌خودرو در جهت حفظ تعدل و عمل به مشتری مداری است.

در شرایط فعلی شرکت‌مدیران‌خودرو از معدود شرکت‌های خودرویی است که با علام قیمت‌های قطعی محصولات خود و ایجاد شرایط مختلف فروش فوری، نقدی و حتی تسهیلات فروش گام جدی در پاسخ به اعتماد مشتریان خود براداشته است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی