پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس-شرکت واحد اتوبوسرانی

مخالفت وزارت صنعت با واردات اتوبوس های دست دوم ادامه دارد

وزارت صنعت، معدن و تجارت با پافشاری بر مواضع پیشین خود، مخالف واردات اتوبوس های دست دوم به کشور است. امیر حسن قناتی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب، بزرگترین مشکل شرکت های خودروسازی برای ساخت اتوبوس را تامین نقدینگی دانست که باید از سوی […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۲ دی ۱۳۹۷

وزارت صنعت، معدن و تجارت با پافشاری بر مواضع پیشین خود، مخالف واردات اتوبوس های دست دوم به کشور است.

امیر حسن قناتی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب، بزرگترین مشکل شرکت های خودروسازی برای ساخت اتوبوس را تامین نقدینگی دانست که باید از سوی شرکت های حمل و نقلی و سازمان شهرداری ها انجام شود.

به گفته وی، توان ساخت داخل اتوبوس در کشور وجود دارد و در صورت تامین منابع مالی، شرکت های خودروسازی آماده ساخت، تامین و تحویل آنها هستند.

قناتی اظهار داشت: دولت در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری تا 50 درصد قیمت خودرو را تقبل کرده است و چنانچه بتوان در تامین باقی مانده قیمت با تامین تسهیلات یا آورده نقدی متقاضیان اقدام هایی انجام داد، بطور حتم شرکت های خودروسازی داخلی قادر به ساخت اتوبوس هستند.

براساس این گزارش، بررسی آمارهای وزارت صنعت نشان می دهد تولید اتوبوس در 9 ماهه امسال با کاهش 60.2 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 523 دستگاه کاهش یافته است.

منبع ایرنا

3 میلیون دلار تنها برای 200 دستگاه!/ خرید اتوبوس های دست دوم ، راه چاره یا هدر دادن منابع ملی؟

سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟

اتوبوس حادثه علوم و تحقیقات باید سال ۹۱ از رده خارج می شد!

خط ویژه یا خط ناویژه؟!/ گلایه اتوبوسرانی از ورود وسایل نقلیه شخصی به خطوط ویژه

کنترل آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در شهر تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی