پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 207 صندوق دار

تا پایان اردیبهشت 98 میان قیمت کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو توازن ایجاد می شود

طبق اعلام مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو ، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی‌ ماه امسال، قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. در قراردادهای فروش هر میزان که قیمت قطعی ثبت شده باشد، خودرو تحویل داده می‌شوند. علاوه بر این، تا پایان اردیبهشت سال آینده […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۳ دی ۱۳۹۷

طبق اعلام مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو ، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی‌ ماه امسال، قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. در قراردادهای فروش هر میزان که قیمت قطعی ثبت شده باشد، خودرو تحویل داده می‌شوند. علاوه بر این، تا پایان اردیبهشت سال آینده توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو ایجاد می‌شود.

هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب تلویزیون در پاسخ به اینکه با کدام منطق، ١٧٠ هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش شد که در نهایت تبدیل به معوقات شود؟ اظهار کرد: تا اردیبهشت سال جاری، تولید خودروسازان جریان جاری و عادی خود را طی می‌کرد؛ لذا بسیاری از پیش‌فروش‌ها مربوط به قبل از آن بوده و شرکت ایران‌خودرو تقریبا هیچ معوقه‌ای از خرداد امسال به بعد ندارد؛ اما بحثی که روی تدارک قطعات از سوی قطعه‌سازان مطرح شد، باعث شد کاهش تولید ایجاد شود. امیدوارم با رویکردهایی که وزرات صنایع در پیش دارد و مکانیسم‌هایی که خودروسازان اتخاذ کرده‌اند، به سمت و سویی حرکت کنیم که معوقات کمتر و روند تحویل سریع‌تر شود.

وی درباره تحویل ندادن خودروهایی همچون پژو ۲۰۷ صندوقدار  که در سال ٩۶ ثبت‌نام شده و موعد تحویل آن خرداد ۹۷ بوده اما بعد از گذشت هشت ماه، درصد بیشتری از مشتری طلب شده، ضمن اینکه خودرو هم تحویل داده نشده است، گفت: همین مورد خودرو (٢٠٧ صندوقدار)، خودروی جدیدی بوده است. نسبت به مبلغ دریافتی از مشتری، بعدا محاسبات صورت گرفته و با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان به مشتری عرضه شده است. بنابراین خودرویی نبوده که قبلا تولید شده و ما نسبت به خودروی قبلی افزایش قیمت لحاظ کرده باشیم. در مورد پژو ۲۰۰۸ نیز ۶۰ میلیون تومان دریافت کردیم اما قیمتی که در حال حاضر تحویل می‌دهیم ١٠۴ میلیون تومان است. اکنون بیشتر شکایت مشتریانی که پژو ۲۰۰۸ خریداری کردند، به دلیل تاخیر است و در مورد قیمت گمان نمی‌کنیم مشکلی وجود داشته باشد.

یکه‌زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی‌ماه سال جاری، قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. هرچه در قراردادهای فروش، قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف‌کنندگان تحویل داده می‌شوند. البته قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود.

وی با طرح این پرسش که “چرا باید ۱۰ هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف‌کننده به جیب دلالان برود؟” گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیم‌گیری انجام می‌شد، ما هم زودتر به تعهداتمان عمل می‌کردیم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۹۳،  یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخته است، اظهار کرد: اکنون بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد. البته در پی آن هستیم که شرکت‌های قطعه‌ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.

یکه‌زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ایران خودرو ۲۳۲ نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.

وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه‌سازان کشور گفت: ۹۵ درصد از کمک‌های نقدی به ایران خودرو به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود.

یکه‌زارع در پایان اعلام کرد: تا پایان اردیبهشت ۹۸ شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.

 

نمایشگاه خودرو تهران (17)/ سقفی تازه برای 207 صندوق دار

پژو 207 و دنا پلاس در سال 98 به سقف پانوراما مجهز می شوند

ایران خودرو قیمت جدید ((دنا)) و ((سوزوکی گرند ویتارا)) را اعلام کرد

ایران خودرو به همه تعهدات در فروش قطعی پایبند است

استارت طرح تبدیل محصولات ایران خودرو (اختیاری از سوی مشتریان)

قیمت جدید دنا پلاس، H30 کراس، هایما S5 و 207 دنده ای از سوی ایران خودرو اعلام شد

چه امکاناتی از پژو 207 و دنا پلاس حذف شده است؟

قیمت پژو 207 صندوق دار اتوماتیک اعلام شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی