با پایان سال 2018 و منتشر شدن آمار دقیق فروش خودروسازان معروف، مشخص شد که ب ام و طی این سال توانسته فروش بیشتری نسبت به رقیب سنتی خود، یعنی مرسدس بنز داشته باشد. پس از یکصد سال رقابت این دو هنوز یکدیگر را تعقیب میکنند و برندهای قطعی وجود ندارد. یکی فروشش بیشتر است […]
پس از یکصد سال رقابت این دو هنوز یکدیگر را تعقیب میکنند و برندهای قطعی وجود ندارد. یکی فروشش بیشتر است و آن یکی ارزشش؛ اطمینان، ایمنی، فناوری، قابلیت و طراحی از خصیصههای هر دو این برندهاست که دائماً بر سر آن در رقابت هستند. شاید این خصیصهها برای اصیلزادههای آلمانی بیشتر از آمار فروش اهمیت داشته باشد. میدانیم که سهم این دو برند از بازار در میان برترینها نیست ولی از لحاظ ارزش برند، دومین و سومین جایگاه برندهای خودرویی باارزش جهان در اختیار این دو است.
ب ام و توانسته در مجموع سال ۲۰۱۸ به همراه دو برند مینی و رولزرویس حدود ۲٫۴۹ میلیون دستگاه فروش داشته باشد که به معنی رشد ۱٫۳ درصدی این برند و پیروزی بر بنز در بخش فروش در یک سال پرالتهاب بوده است. نکته جالب درباره این دو برند عملکرد محصولات پرفروش این دو شرکت است.
پرفروشترین مدل این برند سری ۵ بود که توانست با رشد ۱۱٫۵ درصدی نسبت به سال پیش ۳۸۰ هزار دستگاه بفروشد. فروش کلی مرسدس در این سگمنت طی سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰۱ هزار دستگاه بود که آن را در جایگاه اول جهان قرار میداد. در واقع لقب پرفروشترین سدان لوکس جهان با اختلاف زیادی در اختیار مرسدس E کلاس است.
روزنامه هفت صبح
دیدگاه خود را بنویسید