پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

برنامه ای برای بازگشایی واردات خودرو وجود ندارد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر مدیریت منابع ارزی گفت: این سازمان هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو ندارد. این در حالی است که در لایحه بودجه 98 درآمدی از محل واردات خودرو در نظر گرفته نشده است. محمد مودودی امروز در نشست خبری توانمندی‌های صادراتی صنعت مبلمان در پاسخ به […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۷

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر مدیریت منابع ارزی گفت: این سازمان هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو ندارد. این در حالی است که در لایحه بودجه 98 درآمدی از محل واردات خودرو در نظر گرفته نشده است.

محمد مودودی امروز در نشست خبری توانمندی‌های صادراتی صنعت مبلمان در پاسخ به سوالی در رابطه با بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو گفت: سازمان توسعه تجارت در رابطه با بازگشایی سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا سال 98 هیچ برنامه‌ای ندارد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در شرایط کنونی مدیریت منابع ارزی و ارز حاصل از صادرات محصولات نفتی، صنعتی و کشاورزی در اولویت نخست کشور قرار دارد، گفت: ارز حاصل از صادرات باید صرف تأمین کالاهای اساسی و تأمین دارو و همچنین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنعت و کارخانجات شود و بنابراین برای واردات کالاهایی همچون خودرو اولویتی نداریم.

مودودی در مورد تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات کشور اظهارداشت: برای این خودروها هزینه‌هایی صورت گرفته و ارز کشور صرف واردات آن شده و حتی مشتریانی در داخل کشور بابت خرید آنها پول پرداخت کرده‌اند و منتظر ترخیص خودروهای خود از گمرکات هستند بنابراین جدای از مباحث مربوط به تخلف یا عدم تخلف واردکنندگان باید موضوع ترخیص این خودروها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام داده است، گفت: بنابراین با مطرح کردن موضوع ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور هیأت دولت در این خصوص مصوبه‌ای داشت اما هنوز در مورد تاریخ ورود خودروها به کشور اختلاف نظر وجود دارد.

وی اظهارداشت: از طرف بانک مرکزی موضوعی در مورد انتقال ارز حاصل از واردات این خودروها مطرح شده که جای بحث و بررسی دارد که این موضوع شامل خودروهایی شود که قبل از مرداد وارد شده‌اند یا اینکه بعد از خرداد وارد گمرکات کشور شده‌اند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بررسی‌های کارشناسی در این خصوص در حال انجام است و در صورت حصول نتیجه نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

خودروهای وارداتی 13 بهمن ماه از گمرک ترخیص می شوند

دولت جلوی بانک مرکزی کوتاه آمد!/ موافقت وزارت صنعت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی

روند کاهشی قیمت در بازار خودروهای وارداتی + جدول قیمت

کشمکش بر سر خودروهای وارداتی / از مخالفت رئیس بانک مرکزی تا چراغ سبز وزارت صنعت

اطلاعیه داتیس خودرو در خصوص تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان

زیان مالی در پی ابلاغ دیر هنگام مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی در گمرک مانده تا چند روز آینده ترخیص می شوند

موافقت رئیس کل گمرک با ترخیص خودرو های دپو شده

دستور جهانگیری برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی در گمرک مانده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی