پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو پارس

خصوصی سازی صنعت خودرو ظرف 3 سال/ مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو

با تصویب مجلس شورای اسلامی، دولت موظف به ایجاد زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو شد. البته اصل ماده مطرح شده در جلسه امروز مجلس آمده بود که سالانه 5 درصد از حقوق ورودی خودروهای وارداتی کاهش پیدا کند، که نمایندگان با آن مخالفت کردند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در جریان بررسی […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۷

با تصویب مجلس شورای اسلامی، دولت موظف به ایجاد زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو شد. البته اصل ماده مطرح شده در جلسه امروز مجلس آمده بود که سالانه 5 درصد از حقوق ورودی خودروهای وارداتی کاهش پیدا کند، که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در جریان بررسی ماده ۲ طرح ساماندهی صنعت خودرو، با پیشنهاد حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان، برای جایگزینی بندی با ۱۱۳ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بر این اساس دولت مکلف است ظرف مدت ۳ سال از لازم‌الاجرا شدن این قانون با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اصلاحات بعدی آن و سیاست‌های کلی تولید ملی، کار و سرمایه‌ ایرانی زمینه‌ رقابت پذیری در صنعت خودرو را به نحوی فراهم کند که تصدی گری دولت خاتمه یابد و صرفا اقدامات نظارتی، سیاست‌گذاری و تنظیم گری انجام دهد.

نمایندگان مجلس از ابتدای جلسه علنی امروز ماده ۲ این طرح را مورد بررسی قرار دادند که بحث و بررسی آن به مدت دو ساعت طول کشید. پیشنهادات بسیاری مطرح شد که نمایندگان با حذف و اصل این ماده مخالفت کردند و در نهایت پیشنهاد جایگزین فولادگر به تصویب رسید.

در اصل این ماده که با مخالفت نمایندگان روبرو شد، آمده بود که حداقل سالانه ۵ درصد حقوق ورودی خودروهای وارداتی کاهش یابد تا در سال ۱۴۰۴ به حداکثر ۲۰ درصد رسد.

منبع: ایسنا

خواسته های مردم از صنعت خودرو چیست؟

مشتریان از کدام عیوب خودرو بیشترین نارضایتی را دارند؟

خرید قطعات خودرو از قطعه سازان با یک سوم قیمت

سهم 11 هزار میلیاردی قطعه سازان از بسته حمایتی دولت

تحویل خودروهای پیش فروش شده در آینده ای نزدیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی