پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جعفری دولت آبادی-دادستان تهران

دستگیری متهمان اصلی پرونده واردات خودرو در آینده ای نزدیک

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: حدود شش هزار خودرو توقیف است که تلاش داریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و به متهمان اصلی موضوع واردات خودرو نزدیک شده ایم و امیدواریم تا پیش از پایان سال، متهمان اصلی دستگیر شوند. عباس جعفری دولت آبادی، با اعلام این خبر، آخرین وضع رسیدگی به پرونده […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: حدود شش هزار خودرو توقیف است که تلاش داریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و به متهمان اصلی موضوع واردات خودرو نزدیک شده ایم و امیدواریم تا پیش از پایان سال، متهمان اصلی دستگیر شوند.

عباس جعفری دولت آبادی، با اعلام این خبر، آخرین وضع رسیدگی به پرونده های واردات خودرو را تشریح کرد و گفت: پرونده نگین خودرو 3500 شاکی دارد در حالی که اموال متهمان تکافوی پرداخت طلب‌ها را نمی‌کند.

وی ادامه داد: این پرونده شش متهم داشت که دو نفر آنها در بازداشت هستند و به جزای نقدی محکوم شده اند که به خاطر شکایت 3500 نفر شاکی بوده است.

به گفته جعفری دولت آبادی، بزرگترین مشکل این پرونده کمبود مال برای رد مال و پرداخت به شکات است یعنی یا مال نیست یا تکافوی پرداخت به شکات را نمی‌کند.

دادستان تهران گفت: ما تلاش کرده ایم اموال و ماشین ها توقیف شود اما وقتی رقم بدهی‌ها بالاست و تعداد شکات بالاست کار دیگری نمی‌شود کرد، 3500 نفر شاکی هستند و رقم رد مال 370 میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: یک هزار نفر از شکات هم مشخص شده است که طلبی ندارند و آنچه می‌توانسته ایم انجام شده است اما متهم تقاضا کرده است تا آزاد شود و بیاید و فعالیت اقتصادی کند تا پول ها را پرداخت کند و ما در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.

جعفری دولت آبادی در خصوص خودروهای توقیف شده در گمرک گفت: یک تعداد خودرو در سلفچگان قم توقیف شده است که برای یک خانواده بزرگ واردکننده است که تعدادش 3500 خودرو است و گروه دوم افرادی هستند که خودرویشان ناشی از ثبت سفارش‌های متخلفانه است.

دادستان تهران همچنین با بیان اینکه 38 متهم در پرونده ثبت سفارشات پای‌شان گیر است، اضافه کرد: حدود 10 متهم از این تعداد بر می‌گردد به پرونده مفتاح رهنورد و 4 مقام دولتی وزارت صنعت نیز بازداشت هستند.

وی یادآور شد حدود شش هزار خودرو توقیف است و تلاش داریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و داریم به متهمان اصلی نزدیک می‌شویم و امیدواریم تا پیش از پایان سال متهمان اصلی دستگیر شوند.

جعفری دولت آبادی درخصوص پیش فروش خودرو و توقف آن خاطرنشان کرد: ما اقدامی نکردیم اما در جلسه به خودروسازان گفتیم باید براساس توانایی واگذاری خود اقدام به فروش کنید و توصیه کردیم که پیش فروش ها براساس واقعیت‌ها باشد.

مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی دپو شد ابلاغ شد

اصلاحیه مصوبه وزیران برای ترخیص خودروهای وارداتی ابلاغ شد

ثبت سفارش های غیرقانونی در دست بررسی است/ جزییات واردات غیر قانونی 6481 دستگاه خودرو

برنامه ای برای بازگشایی واردات خودرو وجود ندارد

خودروهای وارداتی 13 بهمن ماه از گمرک ترخیص می شوند

دولت جلوی بانک مرکزی کوتاه آمد!/ موافقت وزارت صنعت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی

کشمکش بر سر خودروهای وارداتی / از مخالفت رئیس بانک مرکزی تا چراغ سبز وزارت صنعت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی