پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا رحمانی-وزیر صنعت، معدن و تجارت

خودروسازان از مردم عذرخواهی کنند

با قرار گرفتن سکان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در دستان رضا رحمانی، نظارت بر رفتار و عملکرد خودروسازان به مراتب بیشتر از قبل شده و قوانین تصویب شده سفت و سخت تر از دوره های گذشته پیگیری می شوند. اولتیماتوم های وزارت صنعت به خودروسازان باعث شده تا علی رغم تمام مشکلات موجود، حداقل […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

با قرار گرفتن سکان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در دستان رضا رحمانی، نظارت بر رفتار و عملکرد خودروسازان به مراتب بیشتر از قبل شده و قوانین تصویب شده سفت و سخت تر از دوره های گذشته پیگیری می شوند. اولتیماتوم های وزارت صنعت به خودروسازان باعث شده تا علی رغم تمام مشکلات موجود، حداقل بخشی از حقوق مشتریان رعیات شود. هفته گذشته نیز وزیر صنعت در همین راستا به عذرخواهی خودروسازان از مردم تاکید کرده و گفته بود که این شرکت ها باید به مردم قول بدهند که کاستی ها را جبران می کنند.

رضا رحمانی اما در پاسخ به سوالی در مورد کاهش قیمت خودروهای ثبت‌نام قطعی گفت: «خودروسازان باید از مردم عذرخواهی می‌کردند و باید توضیح می‌دادند که تحریم‌ها با این صنعت چه کرده و قول می‌دادند که جبران ‌کنند.»

اینکه تحریم‌ها صنعت خودرو را به وضعیت کنونی کشانده جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست، اما اینکه وزیر از خودروسازان می‌خواهد در حالی که چالش تحریم‌ها و تاثیر آن بر خودروسازی کشور را توضیح می‌دهند، بلافاصله از مشتریان هم بابت بلایی که تحریم‌ها بر صنعت خودرو آورده عذرخواهی کنند، جای شگفتی دارد. آنچه مشخص است خودروسازان مانند دیگر بنگاه‌های اقتصادی کشور به دست خود در گردونه تحریم نیفتاده‌اند و به نوعی تابع تحولات سیاسی اقتصادی کشور هستند. این‌طور از اظهارات رحمانی بر می‌آید که خودروسازان باید با پیش‌بینی زمان تحریم‌ها، برنامه‌ریزی صحیحی برای تولید و تعهدات خود می‌کردند و حالا که پیش‌بینی در این زمینه صورت نگرفته باید از مردم عذرخواهی کنند.

قصد دفاع از عملکرد خودروسازان را نداریم، اما به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی تحریم‌ها و تاثیرپذیری صنایع از این دست محدودیت‌های بین‌المللی باید در سطحی کلان‌تر از یک بنگاه اقتصادی صورت می‌گرفت و تمهیداتی نیز قبل از اعمال تحریم‌ها اندیشیده می‌شد.  ازسوی دیگر اگرچه خودروسازان بابت پیش‌فروش‌هایی که پشتوانه‌ای نداشت، باید به گفته وزیر از مشتریان عذرخواهی کنند، اما ظاهرا مشتریان اول باید شاهد عذرخواهی مجموعه وزارت صنعت باشند که بدون هیچ تمهیدی مجوز پیش‌فروش‌ها را به خودروسازان داده است.

کیفیت بسیاری از خودروهای داخلی قابل قبول نیست/ برنامه جامع وزارت صنعت برای رونق تولید و افزایش کیفیت خودرو

خودروسازان ملزم به عایت تعهدات خود به مشتریان/ فروش های فوری جدید چقدر از سهم تولید را می‌گیرد؟

کاهش ۳۵.۴ درصدی تولید خودرو در ۱۰ ماهه اول سال ۹۷

افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای موعد تحویل شهریور تا دی منتفی شد

خودروسازان مکلف به اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هستند

نظارت بازرسان ویژه وزارت صنعت بر رفتار خودروسازان با مشتریان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی