پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحریم صنعت خودرو

اوضاع وخیم صنعت خودرو و اظهار نظرهای غیرکارشناسی

درحالیکه صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی در تولید مواجه است همگان در مورد این صنعت سخن میگویند و در این بازار اظهار نظرهای غیرکارشناسی نیز گرم شده؛شاید اگربه جای گروکشی و تسویه حساب های سیاسی تدبیر و همکاری و هم دلی جایگزین شود صنعت خودرو و به طور کلی کشور این دروان گذار سخت […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

درحالیکه صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی در تولید مواجه است همگان در مورد این صنعت سخن میگویند و در این بازار اظهار نظرهای غیرکارشناسی نیز گرم شده؛شاید اگربه جای گروکشی و تسویه حساب های سیاسی تدبیر و همکاری و هم دلی جایگزین شود صنعت خودرو و به طور کلی کشور این دروان گذار سخت رابهتر پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

بر هیچ کس پوشیده نیست که پس از برجام به هردلیلی صنعت خودرو با چالش ها وبحران جدی روبرو است و خودروسازان با انبوهی از مشکلات دست وپنجه نرم می کنند.

از طرفی در این شرایط خاص انتظار می رود که هرشخص مسئول و مرتبطی با صنعت تدبیر و برنامه ای برای بهبود وضعیت پیشنهاد دهد وهر کسی درجایگاه خود چه در صنعت خودرو و چه درصنایع دیگر کمک کند تا میهن اسلامی از این پیچ تاریخی هم به سلامت عبور کند کمااینکه در سال 91 همکه صنعت خودرو تحریم شد یک عزم جدی و ملی موجب شد تا شرایط بهبود یابد.

اما برخلاف این انتظار برخی از افراد که ظاهرا پیشینه تخصصی لازم را نیز دارا نیستند اظهار نظرهایی می کنند که اگر هم درست باشد در این شرایط بازگو کردن آن دردی را دوا نخواهد کرد و شاید مردم را نسبت به مسئولان دلسرد میکند.

اینکه صنعت خودرو کشور در دوران های مختلف شاید مدیریت کارآمدی نداشته باشد بحثی است که خیلی جدی باید به آن پرداخته شود و با بیان یک جمله که «مدیریت خودروسازی ناکارآمد است» و یا «عزمی برای استفاده از تکنولوژی روز وجود ندارد»  مشکلات برطرف نخواهد شد.

برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مقام وکالت از ملت حق دارند نسبت به مدیریت و مشکلات خودروسازان مطالب را بازگو کنند و به نوعی حق مردم را استیفا کنند اما سخن پراکنی و استفاده از جملات فوق الذکر تنها به ملتهب شدن جو حاکم کمک می کند و نه بهبود شرایط و افزایش تولید و کاهش قیمت.

چه بهتر که این نمایندگان در خصوص مشکلات قانونی صنعت خودرو عزم جدی داشته باشند و طرح هایی چون ساماندهی بازار خودرو را به نتیجه برسانند.

امید است تا با مسئولان اراده ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی فارغ از نگاه سیاسی و سهم خواهی های معمول، فکرو تدبیر جدی برای تغییر شرایط موجود صورت پذیرد.

 

پاشنه آشیل صنعت خودرو مورد توجه مسئولین/ مشکلات حل خواهد شد؟

جایگاه صنعت خودرو ایران پس از چهل سال کجاست؟

زنگ خطر آمار واردات قطعه برای صنعت خودرو

قطعه سازان قلب تپنده صنعت خودروسازي

آیا صنعت خودروسازی نفس های آخر خود را می کشد؟

خصوصی سازی صنعت خودرو ظرف 3 سال/ مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو

خواسته های مردم از صنعت خودرو چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی