پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو پلاک مخدوش

بیش از هزار خودرو پلاک مخدوش توقیف شد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از هزار خودرویی که پلاک مخدوش داشتند را با حکم قضایی توقیف کردیم. سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در بازدید از طرح طاهر (طرح انتظامی – ترافیکی با رویکرد ارتقای انضباط و ایمنی ترافیکی شهر تهران) اظهار کرد: تعداد بسیاری از خودروهایی که […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۷

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از هزار خودرویی که پلاک مخدوش داشتند را با حکم قضایی توقیف کردیم.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در بازدید از طرح طاهر (طرح انتظامی – ترافیکی با رویکرد ارتقای انضباط و ایمنی ترافیکی شهر تهران) اظهار کرد: تعداد بسیاری از خودروهایی که رانندگان آنها تخلف انجام داده‌اند، امروز جمع آوری شده و مهمترین تخلف این خودروها سرعتهای غیرمجاز و مخدوشی پلاک است.

وی افزود: در گذشته در قانون برای رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک کرده بودند، بین 6 ماه تا یک سال حبس تعیین شده بود؛ اما با هماهنگی مراجع قضایی می‌توان برای فردی که برای بار اول این جرم را انجام داده است این حبس را تبدیل به جریمه نقدی کرد.

سردار مهماندار گفت: این بار کار متفاوتی انجام داده‌ایم و تمام افرادی که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند را با دوربین رصد کردیم.

وی ادامه داد: عکس هایی از افرادی که در حال اقدام به مخدوش پلاک کردن بودن را تهیه کردیم و با استفاده از دوربین های دیجیتال بیش از 3 هزار مورد ثبت شده است.

مهماندار اظهار کرد: با استفاده از فناوری های نوین به سمت دیجیتال شدن پیش رفتیم و دیگر احتیاج به حضور ماموران نیست.

مهماندار افزود: 250 خورود را در این مکان به نمایش درآوردیم. همچنین بیش از هزار خودرویی که پلاکشان مخدوش بود را با حکم قضایی توقیف کردیم.

وی ادامه داد: این 3 هزار خودرو در 3 ماهه سوم امسال شناسایی شده اند.

مهماندار گفت: تخلف مخدوش  کردن پلاک بیشتر در مناطق ورودی زوج و فرد و طرح ترافیک رخ می دهد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد دوربینهای دیجیتال پلیس راهور گفت: مشخصاتی که در عکس ثبت می شود را کاربر ما می بیند و با مشخصات شماره گذاری تطبیق می‌دهد و اگر با مشخصات ظاهری خودرو یکی نباشد جریمه نمی کند.

وی گفت: احیاناً اگر خدایی نکرده به دلیل که در واقع خطای چشم از سوی کاربران ما باشد، فردی جریمه شد می توانند از طریق دفاتر پلیس به اضافه 10 اعتراض کنند تا به اعتراض انها رسیدگی کنیم.

منبع: مهر

با انجام این تخلفات رانندگی خودروتان توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود

ممنوعیت توقف خودرو در میادین تهران از سر گرفته می شود

با چه مدارکی به قبوض جرایم رانندگی اعتراض کنیم؟

مهمترین تخلفات رانندگی در جاده ها کدامند؟

جریمه ایجاد آلودگی صوتی چقدر است؟

چگونه خلافی خودرو را استعلام کنیم؟

آیا نرخ جرائم رانندگی افزایش می یابد؟

توقیف یک ماهه خودرو جزای متلک پران ها!

تجاوز وسایل نقلیه به حریم گذرگاه عابر پیاده کنترل می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی