پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

۸۰ درصد تولیدات به تعهدات شرکت‌های تولیدکننده خودرو تعلق بگیرد

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این‌که برنامه‌ای برای واردات خودرو وجود ندارد، گفت: دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) این است که باید ۸۰ درصد تولیدات به تعهدات شرکت‌های تولیدکننده خودرو تعلق گیرد و به‌ دست مردمی برسد که برای خودرو ثبت نام کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو،   […]

هادی سیانکی
پنجشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۷

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این‌که برنامه‌ای برای واردات خودرو وجود ندارد، گفت: دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) این است که باید ۸۰ درصد تولیدات به تعهدات شرکت‌های تولیدکننده خودرو تعلق گیرد و به‌ دست مردمی برسد که برای خودرو ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو،

 

محمدرضا مودودی  سرپرست سازمان توسعه تجارت  در حاشیه دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند اظهار کرد: استراتژی وزیر صمت این است که تولید خودرو را افزایش دهیم، چراکه اگر تولید افزایش یابد، قطعاً نیاز داخل نیز تأمین می‌شود و التهابی که دلالان در بازار خودرو ایجاد می‌کنند، از بین می‌رود.

وی، در پاسخ به این سوال که آیا نرخ خودرو کاهش می‌یابد، گفت: معتقدیم که قیمت‌ها حتماً کاهش خواهد یافت. مشکل ما در بخش خودرو توازن بین تولید، تأمین قطعه، تقاضا در بازار است که باید تعادلی بین این موضوع ایجاد شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در ادامه از افزایش تولید خودرو خبر داد و گفت: ایران خودرو و سایپا تولید خود را روزانه از ۸۰۰ خودرو به ۲۰۰۰ دستگاه خودرو رسانده‌اند و دستور صریح وزیر صمت این است که باید ۸۰ درصد تولید موجود به تعهدات شرکت‌های تولیدکننده خودرو تعلق بگیرد و به دست مردمی برسد که برای دریافت خودرو ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: خودروسازان می‌توانند ۲۰ درصد تولید خود را در بازار و در نرخ زیر حاشیه به فروش برسانند؛ بنابراین پیش‌فروش خودروسازان برای جمع کردن پول مازاد نیست.

مودودی با تاکید بر این‌که برنامه‌ای برای واردات خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: توان تولید داخل می‌تواند نیاز داخلی را تأمین کند و نیازی نیست که منابع ارزی محدود کشور را صرف واردات غیرضروری کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: نمی‌گوییم تولید داخل در حال حاضر کفایت می‌کند، اما وزیر صمت به شدت به دنبال این است که میزان تولید فعلی کشور کاهش پیدا نکند.

منبع: ایسنا

ثبت سفارش مجدد خودروهای وارداتی تا آخر هفته/ سال آینده واردات خودرو در الویت نیست

مخالفت دولت با واردات خودرو

زمزمه های امیدوار کننده برای آزادسازی واردات خودرو

دستگیری متهمان اصلی پرونده واردات خودرو در آینده ای نزدیک

خصوصی سازی صنعت خودرو ظرف 3 سال/ مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو

برنامه ای برای بازگشایی واردات خودرو وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی