پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه خودرو

نیازی به دریافت الحاقیه برای بیمه شخص ثالث نیست

با اعلام نرخ دیه در سال 98، عده از دارندگان خودرو تصور می کنند همچون سنوات قبل، با افزایش نرخ دیه، باید برای بیمه نامه های خود الحاقیه تهیه کنند. اما بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث نیازی به دریافت الحاقیه نیست و مابه التفاوت نرخ جدید از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

با اعلام نرخ دیه در سال 98، عده از دارندگان خودرو تصور می کنند همچون سنوات قبل، با افزایش نرخ دیه، باید برای بیمه نامه های خود الحاقیه تهیه کنند. اما بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث نیازی به دریافت الحاقیه نیست و مابه التفاوت نرخ جدید از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت می شود.

براساس قانون جدید بیمه شخص ثالث ، دارندگان بیمه شخص ثالث نیازی به دریافت الحاقیه ندارند و مابه‌التفاوت نرخ دیه جدید و نرخ تعهدشده توسط شرکت بیمه را صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت خواهد کرد.

روز گذشته معاون اول قوه قضایه نرخ دیه برای سال 98 را 270 میلیون تومان اعلام کرد که نسبت به سال جاری 39 میلیون تومان افزایش داشته است. نرخ دیه برای ماه‌های حرام 90 میلیون تومان بیشتر در نظر گرفته شده است.

تا پیش از تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث، دارندگان بیمه شخص ثالث موظف به دریافت الحاقیه برای بیمه‌نامه‌های خود بودند اما براساس قانون جدید نیازی به دریافت الحاقیه نیست و مابه‌التفاوت نرخ دیه جدید و نرخ تعهد شده توسط شرکت بیمه را صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت خواهد کرد.

نرخ دیه در سال 98 تعیین شد

از جزییات بیمه شخص ثالث راننده محور بیشتر بدانید

تفکیک راننده های کم خطر و پرخطر در قانون جدید بیمه شخص ثالث

خسارت کدام تصادفات رانندگی بدون کروکی پرداخت می‌شود؟

تاکید بیمه مرکزی به مالکان خودرو/ با توجه به نوسانات قیمت، سرمایه مورد بیمه بدنه را افزایش دهید

قابلیت نقل و انتقال سابقه تخفیف بیمه شخص ثالث تصویب شد

رشد خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی