پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 207 صندوق دار

فرایند معکوس/ بررسی پژو 207 صندوق دار محصول جدید ایران خودرو

پژو 207 صندوق دار خودرویی است که بر مبنای ۲۰۶ صندوقدار V9 و 207 جدید ساخته شده. برخی ویژگی های آن توسط واحد فنی مهندسی ایران خودرو تغییر کرده و به روز شده است. در راستای بروزرسانی‌ها، اخیرا آپشنی جدید و متفاوت به اسم سقف پانوراما (شیشه ای) برای ۲۰۷ صندوق دار در سومین نمایشگاه […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

پژو 207 صندوق دار خودرویی است که بر مبنای ۲۰۶ صندوقدار V9 و 207 جدید ساخته شده. برخی ویژگی های آن توسط واحد فنی مهندسی ایران خودرو تغییر کرده و به روز شده است. در راستای بروزرسانی‌ها، اخیرا آپشنی جدید و متفاوت به اسم سقف پانوراما (شیشه ای) برای ۲۰۷ صندوق دار در سومین نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد. البته در این نمایشگاه این سقف تجاری سازی نشده بود و باید دید نسخه تجاری سازی شده این طرح چه زمانی به بازار می آید.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

پژو 207 همواره به عنوان هاچ بکی جذاب تر و نسبتا لوکس تر از 206 در بازار ایران شناخته شده. در ایستگاه آخر نیز عرضه مجدد 207 با تغییراتی در ظاهر و فهرست امکانات همراه بود تا این هاچ بک جوان پسند جذاب تر از همیشه به نظر برسد. اما عرضه نشدن نسخه صندوق دار این محصول محبوب و پرفروش ایران خودرو باعث شده بود تا خانواده ها کمتر به سراغ اش بروند و اگر هم قصد انتخاب خودرویی در این سبک را دارند، پژو 206 صندوق دار را انتخاب کنند. اما عرضه 207 صندوق دار در سال جاری بعد از گذشت مدت نسبتا طولانی از معرفی آن، باعث شده تا دایره مخاطبانش وسیع تر شود. البته حضور این محصول جدید در بازار در شرایطی است که تولید و عرضه 207 هاچ بک محدودتر از قبل شده و عدم عرضه نسخه اتوماتیک آن باعث شده قیمت اش در بازار سر به فلک بگذارد.

پژو 207 صندوق دار اتوماتیک

از سوی دیگر رقبای 207 صندوق دار نیز به روزتر و قبراق تر از گذشته هستند. پژو ۲۰۷ صندوقدار خودرویی است بر مبنای ۲۰۶ صندوقدار V9 و ۲۰۷  جدید و برخی ویژگی های آن توسط واحد فنی مهندسی ایران خودرو تغییر کرده و به روز شده است. در نمای ظاهری همان همان ویژگی های ظاهری نسخه هاچ بک را شاهد هستیم. چراغ های هالوژنی جلو، سپر جلو با ورودی بزرگ هوا و چراغ های نئونی عقب با طرح جدید. در قسمت عقب با اضافه شدن صندوق بار، تغییراتی هم در شکل و شمایل 207 صورت گرفته. سپر عقب طرحی متفاوت با نسخه هاچ بک داشته و یک اسپویلر هم روی در صندوق بار قرار گرفته است. داخل کابین تغییر چندانی صورت نگرفته است. همان قطعات 207 جدید با همان ترکیب در مدل صندوق دار نیز به چشم می خورند. البته اگر کمی دقت کنید، در قسمت تنظیم آیینه ها، دکمه جدیدی را مشاهده می کنید که مربوط به اضافه شدن آپشن آیینه تاشو برقی است.

پژو 207 صندوق دار

از دیگر امکانات مدل صندوق دار نیز می توان به بهره بردن از فرمان برقی اشاره کرد که باعث شده برای مانور دادن در مسیرهای پرترافیک و هنگام پارک کردن راحت تر از گذشته باشد. همچنین سفت شدن فرمان در سرعت های بالا ضریب ایمنی این سدان تازه وارد را بالا برده است. همچنین شنیده ها حاکی از ان است که ایران خودرو قصد دارد در آینده امکانات جدیدی روی این خودرو تنصب کند که از جالب ترین آن ها می توان به ساق پانورامیک اشاره کرد. پیشرانه مدل صندوق دار تفاوتی با 207 هاچ بک ندارد. همان موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری TU5 که توانش به 105 اسب بخار و گشتاورش به 142 نیوتن متر می رسد. مدل اتوماتیک نیز از همان گیرباکس 4 سرعته AL4 بهره می برد و با توجه به شرایط فعلی تامین قطعات باید دید تولید مدل اتوماتیک ادامه پیدا می کند یا خیر.

پژو 207-نمایشگاه خودرو تهران

ماجرای قیمت 207 صندوق دار

در آغاز تحویل، قیمت 207 صندوق دار 104 میلیون تومان مصوب شده بود. بعد از آن، بر اساس نامه سازمان حمایت به ایران خودرو، قیمت تمام شده  پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک برای ایران خودرو ۶۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۳۱۷٫۵ تومان در نظر گرفته شد.

در اواخر بهمن ماه ایران خودرو به تبعیت از این نامه، با احتساب هزینه های شماره گذاری، مالیات، عوارض و… قیمت این خودروی جدید را اصلاح کرده و بهای ۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را برای 207 صندوق دار اتوماتیک در نظر گرفته است.

پژو 207 صندوق دار اتوماتیک

طبق اطلاعات کسب شده از سازمان حمایت و شرکت ایران خودرو، پژو 207 صندوقدار با قیمت پایه 63/690/000 تومان به صورت پایه قیمت گذاری شده که با احتساب هزینه‌های جانبی (مالیات، عوارض، شماره گذاری و …) به کسانی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند با قیمت 79/900/000 تومان واگذار خواهد شد.

پیشنهاد جوان خودرو

207 صندوق دار علاوه بر جذابیت های نسخه هاچف صندوق بار جادارتری به حجم 325 لیتر دارد که باعث شده خانواده های کوچک را نیز وسوسه کند. ادامه تولید مدل اتوماتیک آن با توجه به شرایط موجود در هاله ای از ابهام است و احتمال جایگزین شدن تعهدات مدل اتوماتیک با مدل دنده ای نیز وجود دارد. اما قیمت این خودرو در بازار به خوبی کنترل شده و حاشیه بازار آن تا حد ممکن پایین امده است.

پژو 207-سقف جدید-پانوراما

مشخصات فنی 207 صندوق دار

کلاس: سدان
پیشرانه: 4 سیلندر 16 سوپاپ TU5
حجم موتور: 1587 سی سی
قدرت: 105 اسب بخار در 5800 دور
گشتاور: 142 نیوتن متر در 4000 دور
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک
وزن: 1152 کیلوگرم
مصرف سوخت: 7.3 لیتر
حجم باک: 50 لیتر

پژو 207 اتوماتیک جدید

امکانات 207 صندوق دار

سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري, ترمز عقب ديسكي-2 ایربگ-فرمان برقی-سیستم تهویه اتوماتیک-سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش لمسی رنگی-چراغ روشنایی در روز-آیینه های جانبی برقی-4 شیشه برقی- آیینه های برقی-سنسور دنده عقب-دوربین عقب-رینگ های آلومینیومی 14 اینچی-صندلی 2 تکه عقب-کروز کنترل-اسپویلر عقب-کامپیوتر سفری

قیمت جدید پژو 207 صندوق دار مشخص شد

نمایشگاه خودرو تهران (17)/ سقفی تازه برای 207 صندوق دار

دور جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد

پژو 207 و دنا پلاس در سال 98 به سقف پانوراما مجهز می شوند

قیمت جدید دنا پلاس، H30 کراس، هایما S5 و 207 دنده ای از سوی ایران خودرو اعلام شد

چه امکاناتی از پژو 207 و دنا پلاس حذف شده است؟

ناظر بازار خودرو کیست؟ / تعزیرات حکومتی در سکوت سازمان حمایت، به بازار خودرو ورود نمی کند

بازار خودرو تب که هیچ، تشنج کرد! + قیمت های شگفت انگیز این روزهای بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی