پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دورهمی غول‌ها!/ اولین و بزرگ‌ترین فستیوال تخصصی لندکروزر سری ۲۰۰ توسط رهیاب اسپرت برگزار شد

روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۷، یک رویداد ویژه در عمارتی خاص در غرب تهران برگزار شد. مجموعه رهیاب اسپرت به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و تخصصی‌ترین شرکت‌های تیونینگ خودرو در ایران، تویوتا لندکروزرهای سری ۲۰۰ را در این فستیوال تخصصی دور هم جمع کرد تا آخرین دستاوردهای خود در ارتقاء این شاسی بلند محبوب […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۷، یک رویداد ویژه در عمارتی خاص در غرب تهران برگزار شد. مجموعه رهیاب اسپرت به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و تخصصی‌ترین شرکت‌های تیونینگ خودرو در ایران، تویوتا لندکروزرهای سری ۲۰۰ را در این فستیوال تخصصی دور هم جمع کرد تا آخرین دستاوردهای خود در ارتقاء این شاسی بلند محبوب تویوتا به مدل‌های جدید و فول آپشن را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

از حدود ۶،۷ سال پیش که واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع شد، علاقه مندان خودروهای درشت هیکل با حجم موتور بالا همچون لندکروزر، برای خریدارای مدل‌های جدید در بازار ایران محروم ماندند. لندکروزر که یکی از با سابقه‌ترین و محبوب‌ترین شاسی بلندهای تویوتا به شمار می‌رود، محبوبیت خاصی در بازار ایران دارد و به آن لقب‌های مختلفی داده شده است. این درجه از محبوبیت باعث شده تا متخصصان ایرانی به فکر افتاده و در این محدودیت، ایده ای جالب و خلاقانه را پیاده سازی کنند.

رهیاب اسپرت

مجموعه رهیاب اسپرت مركز تخصصي طراحي ديزاين ، بازسازی و مراقبت از سطوح داخلي و خارجی خودرو در ايران به شمار می رود که با داشتن کادر مجرب و دوره دیده پیش گام در صنعت دیزاین اتومبیل با بیش از ۱۷۰ نوع خدمات خودرویی را به مشتریان ارائه می‌کند. این مجموعه تخصصی از سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرده است،

رهیاب اسپرت

اما انگار نام رهیاب اسپرت در ایران با نام لندکروزر گره خورده است. این مجموعه با سابقه و خلاق، سال‌هاست در زمینه تیونینگ و شخصی سازی انواع خودروها فعالیت می‌کند و همواره کارهایی خاص و پر سر و صدا از خود به جای گذاشته است. اما در مدت اخیر فعالیت‌اش در عرصه تیونینگ و ارتقاء تویوتا لندکروزر وارد مرحله‌ای جدید شده تا رسما به عنوان بزرگ‌ترین شرکتی که در ایران به پیکر این غول ژاپنی دست می‌برد شناخته شود.

رهیاب اسپرت در شرایط محدودیت واردات خودرو، با ارتقاء لندکروزرهای قدیمی به انواع ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، هم دست به یک نوع کارآفرینی زده و هم نشان داده متخصصان ایرانی در زمینه خلاقیت و ایده پردازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رهیاب اسپرت

رهیاب اسپرت را می توان نخستین مجموعه تیونینگ و دیزاین خودرو در ایران برشمرد که توانست فستیوالی تخصصی در این سطح برگزار کند. بر خلاف اکثر فستویال‌ها و گردهمایی‌های این چنینی که در محیط‌های عمومی برگزار می‌شود. نخستین و بزرگ‌ترین فستیوال تخصصی لندکروزرهای سری ۲۰۰ در یکی از خاص‌ترین عمارت‌های تهران (عمارت زرین) و  با برنامه ای مفصل و کاملا حرفه‌ای برگزار شد.

رهیاب اسپرت

نکته جالب اینجا بود که این فستیوال نه تنها محدود به لندکروزرهای آپگرید شده نبود، بلکه لندکروزرهای تیون شده توسط دیگر مجموعه‌ها نیز می‌توانستند در این فستیوال حضور پیدا کنند تا مالکان آن‌ها بتوانند به تبادل نظر بپردازند و کیفیت اجرای اینگونه تغییرات مقایسه پذیر باشد. این برنامه با حضور جمعی از هنرمندان و ورزشکاران، مالکان تویوتا لندکروزر و علاقه مندان برگزار شد و حضور تعداد قابل توجهی از رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو مهر تاییدی بر رسمیت این رویداد زد.

رهیاب اسپرت

در این فستیوال، رهیاب اسپرت با برگزاری نظرسنجی از میان حاضران این رویداد، زیباترین و فول آپشن‌ترین تویوتا لندکروزر موجود در این گردهمایی را انتخاب کرد. نکته جالب که بیش از پیش نشان از فضای رقابتی این رویداد داشت، انتخاب لندکروزر تیون شده توسط مجموعه‌ای دیگر به عنوان فول‌ترین نسخه بود. اما زیباترین تویوتا لندکروزر حاضر در این فستیوال، از نظر بازدیدکنندگان، نسخه مشکی ماتی بود که توسط تیم رهیاب اسپرت به ۲۰۱۸ آپگرید شده و امکانات خاصی به آن اضافه شده است.

از امکانات خاصی که علاه بر تغییر ظاهری از مدل‌های پایین به مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به تویوتا لندکروزر اضافه می شود، می‌توان به آیینه تاشو برقی، صندلی‌های جلو متعلق به لکسوس lx570 (فول برقی مجهز به گرمکن و سردکن)، دوربین ۳۶۰ و رادارهای ایمنی و فاصله سنج، نورپردازی داخل، اجرای سقف کهکشانی، در صندوق بار برقی، تودوزی چرمی با دوخت های خاص و سفارشی، وکیوم درها، گرمکن صندلی‌های عقب، دش کمرا، انجین استارت، ردیاب و … اشاره کرد.

رهیاب اسپرت

همچنین در ادامه این مراسم، فول‌ترین و کامل‌ترین لندکروزری که تا به حال در مجموعه رهیاب اسپرت ارتقاء یافته و تیون شده رونمایی شد. این تویوتا لندکروزر که آن را با نام کینگ آف رهیاب می شناسند، از کامل‌ترین امکانات قابل نصب روی لندکروزر، دیزاین داخلی بسیار خاص با نورپردازی حرفه و دوخت سفارشی، تریم داخلی متفاوت، کیت بلک سریز برای نمای خارجی و کی بدنه والد بهره می‌برد. همچنین ظاهر بیرونی و کابین آن به طور کامل به مدل فیس لیفت ارتقاء پیدا کرده است.

در ادامه این مراسم از میان حاضران چند نفر به قید قرعه انتخاب شدند و به آن‌ها هدایایی به رسم یادبود تعلق گرفت و از پرسنل مجموعه رهیاب اسپرت نیز تقدیر به عمل آمد.

آلبوم تصاویر:

عکس: بهزاد اویسی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی