پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داون

داون ، برند جدید رولزرویس

بالاخره رولزرویس برند جدید خود با نام “داون (Dawn)” را رونمایی کرد. با وجود اینکه نسل جدید  در قالب یک برند تازه معرفی شده است ، اما به نظر یک طراحی قدیمی و آشنا دارد که حدودا 80 درصد از طراحی اصلی آن شبیه به مدل های قدیمی رولزرویس از جمله گوست و فانتوم می […]

javankhodro
جمعه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

بالاخره رولزرویس برند جدید خود با نام “داون (Dawn)” را رونمایی کرد.

با وجود اینکه نسل جدید  در قالب یک برند تازه معرفی شده است ، اما به نظر یک طراحی قدیمی و آشنا دارد که حدودا 80 درصد از طراحی اصلی آن شبیه به مدل های قدیمی رولزرویس از جمله گوست و فانتوم می باشد.از این رو ، این امر هم به حفظ طراحی اصیل و نماد رولزرویس می تواند اشاره داشته باشد و هم ناتوانی طراحان رولزرویس در ارائه یک طرح جدید.

داون

در هر صورت ” داون  ” دارای یک طراحی نسبتا مشابه با دیگر محصولات رولزرویس می باشد.جلو پنجره مشبک رادیاتور مستطیل شکل، چراغ‌های اصلی تمام LED با یک ردیف چراغ نواری شکل در زیر آن و…، عاملی شده‌اند تا این شباهت‌ها چند برابر شوند ، ولی در عوض سیستم‌هایی جدید همچون کنترل آب و هوای خودکار پیشرفته برای استفاده بهینه و درست از سقف متحرک خودرو و یک سیستم صوتی قدرتمند با 16 بلندگوی استریو و… برای ” داون ” در نظر گرفته شده است.

به کمک موتورهای جدید حرکتی و استفاده از سقفی پارچه‌ای ، در عرض 20 ثانیه و در سرعتی کمتر از 50 کیلومتر بر ساعت ،می توان موفق به باز و بسته کردن سقف خودرو ، شد که این مزیتی بزرگ نسبت به فانتوم به حساب می‌آید.

داونداون

در کل می توان گفت که رولزرویس در نسل جدید ،  بیشتر بر روی تجهیزات و قطعات تزیینی داخل کابین تمرکز داشته است تا توسعه یک طراحی جدید ظاهری ، اما در زیر کاپوت ” داون ” ، رولزرویس یک موتور دوازده سیلندر 6.6 لیتری را به کار گرفته که با قدرتی 563 اسب بخاری و گشتاوری 780 نیوتن متری ، قادر به ثبت شتابی صفر تا صد 4.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 250 کیلومتر بر ساعتی خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی