پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

euro5-Engine_موتور_یورو_5

موتورهای یورو 5 و یورو 6 تا سال 97 روانه بازار می شود.

مدیر طراحی پلتفرم شرکت ایران ‌خودرو گفت: موتورهای تولیدی این شرکت تا سال 97 با استانداردهای یورو 5 و یورو 6 روانه بازار خواهد شد. کیوان وزیری، با اعلام این خبر اظهار داشت: طراحی این موتورها از نیمه دوم امسال از سوی گروه صنعتی ایران ‌خودرو آغاز و در ساخت و تولید آن از جدیدترین […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

مدیر طراحی پلتفرم شرکت ایران ‌خودرو گفت: موتورهای تولیدی این شرکت تا سال 97 با استانداردهای یورو 5 و یورو 6 روانه بازار خواهد شد.

کیوان وزیری، با اعلام این خبر اظهار داشت: طراحی این موتورها از نیمه دوم امسال از سوی گروه صنعتی ایران ‌خودرو آغاز و در ساخت و تولید آن از جدیدترین فناوری‌ها استفاده خواهد شد.

به گفته وی، در حال ‌حاضر معیار پذیرش سازمان حفاظت محیط‌ زیست به منظور خروج گازهای آلاینده از خودروها، استاندارد یورو۴ است. در این بین از تیرماه سال ۱۳۹۲ تمامی محصولات ایران ‌خودرو به ‌وسیله شرکت بازرسی سازمان محیط ‌زیست نمونه‌ برداری و اندازه‌گیری شده و با تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست تمامی این محصولات با استاندارد یورو۴ روانه بازار شده است.

وزیری با بیان اینکه استاندارد یورو۴ از نگاه طراحی، فنی، مهندسی، ساخت و تامین به‌ طور کامل با استاندارد یورو ۲ و ۳ متفاوت است، اظهار کرد: گروه ایران‌ خودرو با کمک مشاوران خارجی توانسته است موتورهای تولیدی خود را با استاندارد یورو۴ روانه بازار کند.

مدیر طراحی پلتفرم شرکت ایران ‌خودرو متذکر شد: به وسیله این شرکت «کالیبراسیون» (اندازه‌گیری و تعیین صحت وسیله اندازه‌گیری در مطابقت با مرجع تایید شده) جدیدی روی موتورهایی مانند «تی‌یو۵» و «تی‌یو۳» که پایه آنها بر اساس استاندارد یورو ۴ بوده، انجام و بدین ترتیب روی این موتورها براساس شرایط جغرافیایی (آب‌وهوایی و رطوبت) پیمایش‌های دوباره‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: گروه صنعتی ایران‌ خودرو مغز هوشمند موتور (ای‌.سی‌.یو) را برای برخورداری از استاندارد یورو 4 به وسیله مدیریت سیستم موتوری روی خانواده ۲۰۶ با شرایط آب و هوایی منطبق کرده است.

وزیری در پایان به برنامه‌ های آینده گروه ایران ‌خودرو به منظور ارتقای استانداردهای موتورهای تولیدی این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌ های گروه صنعتی ایران ‌خودرو شامل برنامه‌ های کوتاه‌ مدت تا سال ۹۷، میان‌ مدت تا سال ۱۴۰۰ و بلندمدت تا سال ۱۴۰۴ است. بدین منظور از سال ۹۷ به بعد شاهد تحول گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه دستیابی به موتورهای با فناوری برتر و با استانداردهای یورو ۵ و یورو ۶ خواهیم بود.

به گفته مدیر طراحی پلتفرم ایران خودرو، از نیمه دوم امسال به طور جدی طراحی این موتورهای جدید به‌ وسیله این گروه صنعتی برای دستیابی به استانداردهای یورو ۵ و یورو ۶ با هدف کاهش مصرف سوخت آغاز و به ‌تدریج روی تمامی محصولات ایران ‌خودرو اجرا می‌شود و تا سال ۱۳۹۷ با رعایت استانداردهای روز جهانی وارد بازار خواهد شد.

استاندار یورو 5 و یورو 6 هدف بعدی ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی