پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادفات-رانندگی

خودرو های شخصی بیشترین سهم را در بروز حوادث رانندگی دارند

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در نوروز 98 سهم خودروهای عمومی در حوادث ترافیکی بسیار کم بوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار محمدحسین حمیدی اظهار کرد: در طرح نوروزی سال 98 که از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال انجام شد با توجه به استفاده از سامانه های […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در نوروز 98 سهم خودروهای عمومی در حوادث ترافیکی بسیار کم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار محمدحسین حمیدی اظهار کرد: در طرح نوروزی سال 98 که از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال انجام شد با توجه به استفاده از سامانه های پیشرفته مثل سپهتن سهم خودورهای عمومی در حوادث ترافیکی بسیار کم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه فقط یک درصد سهم ناوگان مسافربری در بروز حوادث ترافیکی نوروز بوده است افزود کرد: این درصد با سال گذشته برابر بوده و طبق آماری که از سوانح ترافیکی در نوروز 98 به دست آمده سهم خودروهای شخصی 67 درصد بوده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد: استفاده از سامانه سپهتن برای اتوبوس های مسافربری الزامی است و از آنجایی که عکس راننده توسط این سامانه گرفته می شود اگر راننده ای اقدام به دست کاری دستگاه نصب شده روی خودرواش کند در اولین پلیس راه خودوری وی متوقف و اعمال قانون می شود.

وی تصریح کرد: قرار است برای خودروهای مسافربری جاده ای که نقش عمومی دارند مثل تاکسی ها ،ون ها و مینی بوس ها نیز این سامانه نصب شود.
رئیس پلیس راه کشور در ادامه با اشاره به تخریب و مسدود بودند برخی از محورهای مواصلاتی کشور بر اثر سیل و آبگرفتگی و ریزش کوه افزود: برخی از جاده های کشور به صورت کامل تخریب و ترددی در آنها رخ نمی دهد ،این محورها باید بهسازی شود هرچند این روند زمان براست اما امیدواریم وزارت راه و سازمان راهداری با تامین بودجه موردنظر هرچه سریعتر وضعیت جاده های کشور را بهبود ببخشند.

وی گفت:بسیاری از جاده ها نیز به ترمیم احتیاج دارند ورفع نواقص هزینه برو زمان بر است ،اما مسئله مهم نقش راننده است ،رانندگان باید بداند در زمان مسافرت ،جاده ها، جاده های سال گذشته نیست و آسیب دیده و باید احتیاط بیشتری در زمان رانندگی داشته باشد.

رئیس پلیس راه راهور در ادامه به رانندگان توصیه کرد: رانندگان محترم در مسیرهای دارای ایمنی بیشتر تردد داشته باشند و اگر مجبور به تردد از مسیرهایی که نیاز به ترمیم دارند هستند در هنگام رانندگی ایمن برانند.

انتهای پیام/ منبع: میزان

خطر جدی ریزش و رانش در جاده هراز

با نظر پلیس راهور ناجا: جاده چالوس یک طرفه شد

رییس پلیس راهور پایتخت: مسیر یاب ویز می‌تواند نظم ترافیکی شهر را به هم زند

نحوه اعتراض به جریمه های نادرست پلیس راهور / متوقف کردن خودرو بدون مشاهده تخلف قانونی نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی