پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو مگان 2000 اتوماتیک

پیشنهاد سایپا برای جایگزینی مگان ثبت نام شده

گروه خودروسازی سایپا با اشاره به متوقف شدن تولید مگان در ایران از افرادی که برای این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند خواست برای تعیین تکلیف وضعیت قراردادشان اقدام کنند. پیشنهاد سایپا برای جایگزینی مگان ثبت نام شده چهار خودرو تندر، پارس تندر، آریو و سراتو است. مدير بازاريابي و فروش گروه سايپا در گفت‌وگویی در خصوص […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

گروه خودروسازی سایپا با اشاره به متوقف شدن تولید مگان در ایران از افرادی که برای این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند خواست برای تعیین تکلیف وضعیت قراردادشان اقدام کنند. پیشنهاد سایپا برای جایگزینی مگان ثبت نام شده چهار خودرو تندر، پارس تندر، آریو و سراتو است.

مدير بازاريابي و فروش گروه سايپا در گفت‌وگویی در خصوص تعهدات مگان اظهار كرد: از حدود 5 هزار و 500 تعهد مگاني كه در سال‌هاي قبل براي اين خودرو ايجاد شده بود تنها حدود 400 مشتري باقي مانده‌اند.

رضا تقوي افزود: شركت پارس خودرو در مورد اين 5 هزار و 500 نفر با ارائه انواع خودروهاي توليدي و وارداتي در گروه سايپا و قبول هزينه هاي بسيار سنگين براي تاخير به وجود آمده حدود 5 هزار و یکصد دستگاه تعهد را ايفا و اكنون تنها 400 مشتري باقي مانده اند كه هنوز منتظر تحويل خودرو مگان هستند.

وي ادامه داد: با اين 5 هزار و یکصد مشتري مذاكرات فراواني از طريق نمايندگان محترم و همچنين امور مشتريان شركت پارس خودرو انجام پذيرفت و اين مشتريان با پذيرش شرايط تحريمي كشور و شركت پارس خودرو قرارداد خود را به انواع خودروهاي گروه سايپا تبديل کرده‌اند.

400 مشتری باقیمانده چه راه حل هایی دارند؟

تقوي خاطر نشان كرد: در حال حاضر نيز امور مشتريان شركت پارس خودرو با تك تك اين 400 مشتري محترم در تماس است و خواهشمنديم با توجه به اينكه خودرو مگان توليد نمي شود، آن‌ها نسبت به تعيين تكليف قرارداد خود اقدام کنند.

وي گفت: آن‌ها مي‌توانند خودروهاي تندر، پارس تندر، آريو و سراتو را به عنوان خودروي جايگزين انتخاب و دريافت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، این دسته از مشتریان در آذر ماه سال 91 با پیش‌پرداخت 35 میلیون تومان اقدام به ثبت‌نام مگان 2 هزار سی سی دنده اتوماتیک کرده‌اند و بر اساس قرارداد بنا بود تا سایپا در اردیبهشت ماه سال 92 این خودروها را به قیمت روز آن سال که چیزی در حدود 45 میلیون تومان بود تحویل دهد. حال با گذشته بیش از دو سال با توجه به قطع همکاری رنو با خودروسازان ایران در دولت قبل و حل نشدن مساله تحریم‌ها، تولید مگان در کشور امکان‌پذیر نیست و سایپا مجبور شده تا یا به صورت نقدی خسارت ثبت‌نام کنندگان را دهد یا از آن‌ها بخواهد خودرویی دیگر از محصولات این شرکت را به جای مگان تحویل بگیرند.

بر اساس گزارش‌های رسیده برخی از ثبت‌نام‌کنندگان معتقدند ضرر و زیان آن‌ها بسیار بالاتر از 35 میلیون تومان است و سایپا هر طور که شده باید خودرو را بر اساس قرارداد به مشتری تحویل دهد. این دسته از مشتریان با تنظیم دادخواست‌هایی شکایت خود را به دستگاه قضایی کشور ارائه داده‌اند و منتظر صدور حکم از سوی قاضی هستند.

عذرخواهی مدیرعامل سایپا بابت کیفیت محصولات

قیمت خودرو 10 تا 12 درصد افزایش خواهد یافت

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • محمد رضا 09194862822 | 24/09/1394 در 18:43

    من هم مگان ثبت نام کردم یکی را تبدیل کردم یکی دیگر هنوزمانده اینها همه بهانه است 35 میلیون به سود بانکی بلند مدت طرح ویژه 57% می شود این شرکت کلاه بردار اولا بایدسود درست پرداخت کند جون اصل پول و سود هر دو نزد انها است .دوما بی خود کرده بدون درج در روزنامه رسمی اقدام به قطع تولید کند.داستان اینه که باید برای هر یک ازما یک مگان از ترکیه به قیمت روز بخرن وبه قیمت اون سال تحمیل بدهند برای همین تحریم را بهانه کرده اند .پس چرا ساندرو داره تولید میشه. ….لطفا با انتشار دهید تا دیگران مطلع شوند.

کیوسک مطبوعاتی