پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلیس راهور-متوقف کردن خودرو

چه زمانی پلیس راهور اجازه ی توقیف خودرو را دارد؟

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: چنانچه مأموران راهور نسبت به توقیف خودروها برای کنترل مدارک اقدام کنند تا تخلف احراز شود، این اقدام می‌تواند نقض حقوق شهروندی تلقی شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اشاره به ماده 9 رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: چنانچه مأموران راهور نسبت به توقیف خودروها برای کنترل مدارک اقدام کنند تا تخلف احراز شود، این اقدام می‌تواند نقض حقوق شهروندی تلقی شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اشاره به ماده 9 رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق این ماده رانندگان موظفند، هنگام رانندگی گواهی نامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودروهایی که بیش از 5 سال از تولید آنان می‌گذرد و برگه معاینه فنی را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه مأموران راهنمایی و رانندگی آن را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: مأموران پلیس در صورتی می‌توانند مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا تحت تعقیب قضائی یا انتظامی باشد.

رجبی یادآور شد: با توجه به صراحت ماده یادشده، چنانچه مأموران راهور نسبت به توقیف خودروها برای کنترل مدارک، در حالی که خودرو دارای سرعت مطمئنه بوده و راننده و سرنشینان نیز کمربند ایمنی داشته‌اند، اقدام کنند تا تخلف احراز شود، این اقدام می‌تواند نقض حقوق شهروندی تلقی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان تصریح کرد: مطابق ماده 570 قانون مجازات اسلامی نقض حقوق شهروندی جرم تلقی می‌شود، لذا به منظور پیشگیری از وقوع جرم برای شهروندان و حتی مأمورین، انتظار داریم مأموران راهور مانند گذشته نسبت به رعایت دقیق قانون یادشده قدام کنند.

انتهای پیام/ منبع: مهر

لزوم تشکیل پویش در مقابل با تخلفات موتورسواران

با انجام این 8 تخلف موتورسیکلت توقیف می شود

قیمت بلیت اتوبوس سیر کاهشی پیش گرفت/ مسافران چگونه تخلفات اتوبوس های بین شهری را ثبت کنند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی