پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو-قیمت خودرو

عرضه بیشتر خودرو سبب کاهش قیمت آن می شود

به گفته ی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اگر میزان عرضه خودرو توسط خودروسازان کمی بیشتر شود قیمت خودرو کاهش می یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو موتمنی در خصوص اعلام قیمت در سایت‌های آگهی و خرید خودرو گفت: سایت‌ها از بابت اعلام قیمت مشکلی نخواهند داشت و در صورتی که از ما قیمت بخواهند […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اگر میزان عرضه خودرو توسط خودروسازان کمی بیشتر شود قیمت خودرو کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

موتمنی در خصوص اعلام قیمت در سایت‌های آگهی و خرید خودرو گفت: سایت‌ها از بابت اعلام قیمت مشکلی نخواهند داشت و در صورتی که از ما قیمت بخواهند اعلام خواهیم کرد. ما می‌توانیم قیمت کف بازار خودرو را اعلام کنیم که البته این قیمت نیز توسط عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. خودرو یک کار تخصصی است و به مشتریان توصیه می‌کنیم از افراد صاحب پروانه کسب و مکان‌های مجاز خریداری کنند. در این صورت اگر 2 الی 3 سال بعد نیز خودرو دچار مشکل شود، فروشنده با یک تماس تلفنی پاسخگو خواهد بود. افرادی که از سایت‌های آگهی و روزنامه‌ها اقدام به خرید خودرو می‌کنند، درصورتی بروز مشکل ممکن است به فروشنده دسترسی پیدا نکنند.

وی در خصوص فروش خودرو بر اساس قیمت مصرف‌کننده اظهار کرد: پیشنهاد دادیم که یک راهکار اساسی برای قیمت‌گذاری خودرو به وجود آید. به صورکلی در مورد یک کالا قیمت تمام‌شده و قیمت مصرف‌کننده وجود دارد و این مورد به این دلیل است که فرد اگر خودرویی را خرید بر حسب قانون مشخصی برای فروش قیمت‌گذاری کند. با استفاده قیمت مصرف‌کننده نهاد ناظر نیز می‌تواند به راحتی وارد قضیه شود و افرادی که بالاتر از قیمت مصرف‌کننده کالا می‌فروشند جریمه شوند. در هر صورت برای افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند باید راهکاری تعیین شود و هرج‌و‌مرج به وجود نخواهد آمد. قیمت مصرف‌کننده معمولا در تمام دنیا بین 10 الی 15 درصد بالاتر از قیمت تمام‌شده است.

این عضو اتاق اصناف اشاره کرد: لازم به ذکر است که در بیست روز گذشته معامله‌ای در بازار صورت نگرفته و خرید و فروش خودرو تقریبا به صفر رسیده است. در هر صورت زمانی که فرمول خاصی برای خودرو نداریم قیمت توسط بازار تعیین می‌شود و ما نیز این قیمت‌ها را به صورت روزانه اعلام می‌کنیم. امکان پرس‌وجو از اتحادیه خودرو در خصوص قیمت خودروهای موجود در بازار وجود دارد. اگر از کنار نمایشگاه‌ها بگذرید متوجه خواهید شد که هیچ‌گونه خرید و فروشی انجام نمی‌شود چرا که قیمت‌ها بالا رفته است. اگر در این بازار عرضه خودروسازان کمی بیشتر شود قیمت خودروها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

توضیح وزیر صمت درباره ابهامات بازار خودرو و دیگر بخش ها

سوداگران با جوسازی قیمت را در بازار خودرو افزایش می دهند

لزوم ورود قوه قضائیه به بازار خودرو به منظور ایجاد ثبات در بازار

40 درصد نیاز بازار خودرو تامین شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی